اللهم عجل الولیک الفرج 

صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل ریحانه ها آیت الله سیستانی
نويسندگان
پخش زنده حرم
حمایت می کنیم

مریم فرانسوا کراح که به امیلی فرانسوا نیز مشهور است، بازیگر انگلیسی است که در سال 1983 متولد شد و در سال 2003 و در سن 21 سالگی مسلمان شد. در سال 1990 ، یعنی در سن 7 سالگی به خاطر ظاهر زیبایش در فیلم "حس و حساسیت"، نقش ایفا کرد اما هم اکنون نماینده دانشگاه اسلامی آکسفورد است و با حجاب اسلامی در برنامه های مختلف تلویزیونی که درباره جایگاه زنان مسلمان در جامعه است، آشکار می شود.

اندکی در مورد مسلمان شدن او:

این بازیگر انگلیسی تازه مسلمان، علت گرویدن خود به  دین اسلام را درخشش عدالت اجتماعی در دین اسلام می داند.او در این باره می گوید: "فهمیدم که در راهی که به سوی  اسلام برگزیدم عدالت اجتماعی در شخصیت مسلمانان پایه گذاری شده و نیروی عظیم این عدالت نیز جزوی از وجود من شد."

مریم فرانسوا کراح در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه فاکس نیوز پخش شد گفت: عوامل بسیاری باعث شد تا این تغییر را در خود ایجاد کنم و یکی از آنها کشش من به مطالعه زندگی پیامبر اکرم (ص) حضرت محمد (ص) بود و باور دارم او یکی از مظاهر درک نشدنی تاریخ است. 

 

وی ادامه داد: از طریق مطالعه تفکرات رسول خدا (ص) دریافتم که ایشان مظهر عدالت و برابری در میان جامعه مسلمانان بوده اند. خداوند عدالت را دوست دارد و همه مسلمانان اعمالشان را بایستی به سمت احترام به عدالت محوریت بخشند.

  

وی در اشاره به برخی از احکام و دستورات اسلام اشاره کرد: در بخشش کسی که به توی بدی کرده، معلق شدن به کسی که تو را ترک کرد و نیکی طلب کردن برای کسی که برای تو بدی خواستی و گفتن حقیقیت حتی اگر به ضرر تو باشد از جمله نکات برجسته اسلام است.

کریستینا بکر،مجری محبوب شبکه تلویزیونی ام تی وی،که در 13 دسامبر 1965 در هامبورگ به دنیا آمد، ناگهان با پذیرش اسلام جامعه آلمان را به شوک فرو برد.

اندکی در مورد مسلمان شدن وی:

خانم بکر پس از مدتی دوستی با "عمران خان" ورزشکار معروف پاکستانی به اسلام گروید.  اگرچه خانم بکر روسری سر نمیکند ولی نماز میخواند و از پوشیدن لباسهای نیمه برهنه خودداری میکند زیرا باور دارد "خود را سکسی نشان دادن" روش ناسالم و منفی جلب توجه دیگران میباشد. اگرچه وی در طی سفر حج سال 2006 خود به مکه لباس پوشیده اسلامی بر تن کرد . 

 

بکر می گوید رابطه ی "با حیای" زن و مرد در اسلام باعث آرامش میشود در حالیکه وی در زندگی پر زرق و برق قبلی غربی خود که با معروفترین خواننده های دنیا رفت و آمد داشت، شاهد بوده که مشروب خوری، ارتباطات ناسالم، مواد مخدر و رابطه بی بند و بار زن و مرد برای اطرافیان وی "شادی و آرامش درونی" به همراه نداشته است.بکر که نردبان ترقی حرفه ای را سریع طی کرده بود و به معروفیت زیادی نیز رسیده بود میگوید اکنون از زندگی آرام و "با حیای" خود راضی تر و شادترم و هیچگاه و هیچگاه از این کار خود پشیمان نیستم اگرچه از کار اخراج شدم و حتی برنامه های که من تدوین کننده و مجری آن نیز بودم متوقف شد و از نظر مالی و شهرت زیان قابل توجهی متحمل شدم.

«بکر» خانواده خود را نیز به پذیرش اسلام دعوت کرده و از اینکه خانوداه نیز با او مهربان هستند، اظهارخشنودی می کند.

 

او وحشت جهان غرب از اسلام را به دلیل ناآگاهی عمومی جامعه غرب از اسلام دانست و افزود: سطح تبلیغات اسلامی در جهان غرب عمیق نیست؛ به همین خاطر مردم آگاهی کافی از اسلام و دین مهربانی ندارند.

 

او که با الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، معتقد است نگرش اسلام به زنان و امور سیاسی در جهان غرب محدود به برخی روابط سطحی است و تنها احکام جنگ و مبارزه با ظلم در تبلیغ سیاسی اسلام در جهان غرب تبلیغ می‌شود و نتیجه آن اسلام هراسی است و از این نظر مسئولیت مبلغان اسلامی دوچندان است تا چهره واقعی حقوق زن در اسلام و اسلام درخشان به جهان غرب معرفی شود.

سایت بزرگان عرفان

ومعنویت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 17 شهريور 1392 ] [ 10:11 بعد از ظهر ] [ ستایش ]

درباره وبلاگ

دختران دیروز وامروز
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

کد لوگو وبلاگ یا صاحب الزمان

یا صاحب الزمان

3-به ظاهر نیست
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

کد متحرک کردن عنوان وب

كدهای جاوا وبلاگ




کد متحرک کردن عنوان وب