اللهم عجل الولیک الفرج 

ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل ریحانه ها آیت الله سیستانی
نويسندگان
پخش زنده حرم
حمایت می کنیم

 دانشگاه آدامز آمريكا:‌ استفاده از عينك‌دودي، آدامس و تنباكو ممنوع است

دانشگاه ايالتي آدامز آمريكا ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه ايالتي آدامز آمريكا (Adams State University) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 
پوشش لباس‌ منطبق با نيازهاي مركز پزشكي مي‌باشد. دانشجويان بايد كارت شناسايي خود را در تمام اوقات در محوطه همراه داشته باشند. علاوه بر نيازهاي آژانس پزشكي موارد زير نيز مهم است: 
بهداشت كامل بايد رعايت شود. 
موي صورت بايد مرتب و كوتاه باشد. 
كفش تخته جلو بسته كه تميز باشد و پاشنه آن بيش از 2 اينچ استفاده گردد. 
موها بايد به طور تميز و مرتب بالاي يقه بسته شده باشند و ناخن‌ها رنگ طبيعي و اندازه مناسب داشته باشند. 
ناخن مصنوعي نبايد در محوطه پزشكي استفاده شود. 
زيورآلات و آرايش ملايم قابل قبول است. 
ساعت مچي با عقربه ثانيه‌شمار، حلقه‌هاي نامزدي و ازدواج، مجاز هستند اما انواع ديگر حلقه‌ها، دستبندها و گردنبندها مجاز نيستند. تنها گوشواره‌هاي خيلي كوچك آن هم يك عدد در هر گوش مجاز است. هيچگونه زيورآلاتي كه در دهان يا صورت قابل رويت باشند، مجازنيست. 
استفاده از عطر و ادوكلن و محلول‌هاي معطر دوري شود و در صورت استفاده بسيار ملايم باشد. 
خالكوبي‌هاي در معرض ديد مجاز نيستند. 
جويدن آدامس يا تنباكو در دانشگاه مجاز نيست. 
كلاه‌هاي بيس‌بال در ساختمان نبايد پوشيده شود. 
نمادها يا رنگ‌هاي گروه‌هاي خاص نبايد در دانشگاه نمايش داده شوند. 
لباس رنگ و رو رفته، ‌پاره يا خراب نبايد استفاده گردد. 
جين آبي مجاز نيست. 
عينك دودي مجاز نيست. 
بهداشت كامل بايد رعايت شود. 
كلمات مبتذل و عبارات ركيك خياباني استفاده نشود 
هرگونه آزار جنسي قابل تحمل نمي‌باشد. 
الكل، تنباكو و مواد مخدر در دانشگاه مجاز نيست. 
تجهيزات دانشگاه، شخصي نيستند. 

استفاده از موبايل و پيجر ممنوع است(لطفا خاموش نگه داشته شوند) 



دانشگاه استمپ فورد بنگلادش:پوشيدن "تي‌شرت " و شلوار جين مجاز نيست

دانشگاه استمپ‌فورد بنگلادش ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه استمپ‌ فورد بنگلادش (Stamford University) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 
ضوابط پوشش دانشجويان 
لازم است هر يك از دانشجويان به گونه‌اي محترمانه و شايسته لباس بپوشند تا از دانشجويان شايسته و پرافتخار دانشگاه استمپ فورد محسوب گردند. به دانشجويان اعلام مي‌گردد تا طبق مقررات ذكر شده در محوطه دانشگاه حضور پيدا كنند. 
همواره كارت شناسايي به لباس الصاق شده باشد. 
پوشيدن تي‌شرت يا زيرپيراهني زنانه (پيراهن گشاد زنانه) وبي‌‌آستين مجاز نمي‌باشد. 
پوشيدن شلوارهاي جين، مندرس يا پاره و بريده شده پذيرفته نيست. 
پوشيدن شلوارك قابل قبول نمي‌باشد. 
پوشيدن دمپايي از نوع معمولي ممنوع است. 

استفاده از لباس‌هاي تحريك‌آميز (شهوت‌انگيز) و وسوسه‌انگيز ممنوع است. 



دانشگاه لايبرتي آمريكا: موي "دم‌اسبي " و هرگونه پوشش تنگ و مخالف عفت ممنوع است

دانشگاه لايبرتي آمريكا ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه لايبرتي آمريكا (The Liberty Way University) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 
* فلسفه‌ مقررات پوشش 
دانشگاه لايبرتي دانشجوياني با شيوه‌هاي مختلف زندگي و براي اهداف متفاوت تربيت مي‌كند كه عمده‌ترين آن تعليم اين افراد به عنوان " قهرمانان خدمتگزار عيسي مسيح " است. براي نيل به اين هدف و براي داشتن منش و رفتاري عيسي گونه، دانشگاه، معيارهايي براي پوشش در محيط دانشگاهي، مشخص و وضع نموده است. در اين راستا پاكيزگي، آراستگي، تناسب و فروتني به عنوان عوامل تعيين كننده از اهميت برخوردارند. 
از دانشجويان انتظار مي‌رود در همه حال عفت را در پوشش خود مراعات كنند. 

* معيار پوشش براي مردان 
شيوه‌هاي متفاوت پوشش و آرايش مو، كه مرتبط با فرهنگ‌هاي متضاد هستند (بدان گونه كه توسط كميته پوششي مشخص مي‌شود) قابل پذيرش نمي‌باشد. موها بايد به گونه‌اي كوتاه شوند كه روي گوش‌ها، يقه و ابروان را در هر وضعيتي نپوشاند. آرايش موي دم اسبي براي مردان غير قابل قبول است. ريش‌ها بايد به طور مرتب كوتاه شده باشند. استفاده از گوشواره‌هاي معمولي و گيره‌اي و همچنين سوراخ كردن بدن، در بيرون و درون دانشگاه مجاز نمي‌باشند. 

* پوشش در كلاس 
شلوار مرتب، پيراهن يقه‌دار، پيراهن مخصوص گلف يا چوگان، پيراهن يقه اسكي به شرطي كه يقه آن به داخل برده شود، و لباس‌هاي داراي علائم و نوشته‌هاي معقول، قابل قبول است ولي نشانه و نوشته آن نبايد زياد بزرگ باشد. 
پوشيدن جوراب الزامي است ولي بر سر گذاشتن كلاه در طي كلاس‌ها و جلسات مجاز نيست. 
در اول جلسات و هنگام تردد در ساختمان‌هاي اداري دانشگاه و كليسا و حضور در كلاس رعايت مقررات پوشش الزامي است. 

* لباس غيررسمي 
پوشيدن شلوارهاي مناسب و مرتب، لباس‌هاي لي، استفاده از پيراهن، بادگير، كفش و صندل، در طول انجام مراسم كليسا مجاز است .( شلوارك و پيراهن ركابي مجاز نيست). 
در ساختمان دانشگاه و بخش اداري آن در طي انجام مراسم كليسا، هنگام حضور در كافه تريا و بعد از ساعت 30 / 4 بعدازظهر پوشيدن لباس‌هاي غيررسمي مجاز است. 

* لباس‌هاي ورزشي 
پوشيدن زير پيراهن، عرق‌گير، تي‌شرت، پيراهن ركابي، شلوارك مناسب و كفش‌هاي ورزشي مجاز مي‌باشد. 
اين نوع پوشش در سالن ديويد كلاس‌هاي (pe)، مناسبت‌هايي نظير مسابقات و تفريحات، هنگام پياده‌روي، مسابقات ورزشي، كنسرت‌ها و در ورزشهاي قابل انجام در فضاي مسقف، مجاز مي‌باشد. 
پوشيدن لباس شنا، منحصرا در محوطه‌اي استخر مجاز مي‌باشد. دانشجويان در هنگام آمد و رفت به استخر بايد پوشش مناسبي بر تن داشته باشند( آنگونه كه توسط دانشگاه ابلاغ شده است). ضروري است مردان از لباس‌هايي استفاده كنند كه خيلي كوتاه و تنگ نباشد. 

* معيار و مقررات پوشش ويژه زنان 
شيوه‌هاي پوشش و آرايش مو كه به فرهنگ‌هاي مختلف دنيا مرتبط مي‌باشند قابل پذيرش نيست. 
اندازه‌ پيراهن و دامن نبايد بالاي زانو باشد ( چه در حالت نشسته، چه در حالت ايستاده) چاك دامن‌ها نيز بايد مناسب بوده و چاك‌هاي باز آن زير زانو باشد. اندازه‌ي دامن‌هايي كه چاك بسته دارند نيز نبايد كوتاه‌تر از دو اينچ ( 5 سانتي‌متر) بالاي زانو باشد. هر گونه پوشش تنگ، پشت باز، توري يا يقه‌باز مخالف عفت تلقي شده و غير قابل قبول است. ايجاد سوراخ و آويختن اشيا به بدن مجاز نيست. استفاده از گوشواره‌هاي معمولي و گيره‌اي، تنها در گوش مجاز مي‌باشد. 
آموزش و اجراي مقررات پوششي به عهده رؤساي دانشكده‌ها و مسئولين ذي‌ربط است و هرگونه پرسشي در مورد معيار پوشش براي زنان را مي‌توانيد با رئيس دفتر امور زنان دانشگاه در ميان بگذاريد؛ نظر وي در اين موارد نهايي و قاطع خواهد بود. 

* پوشش در كلاس 
پيراهن، دامن، بلوز و شلوار نبايد از جنس لي، به هر رنگي باشد. شلوارهاي كوتاه و كاپري، پوشيدن شلوارك و عرق‌گير مجاز نيست. هر گونه نوشته‌اي بر روي لباس‌ها به استثناء نوشته‌هاي سوزن‌دوزي شده ممنوع است. استفاده از كفش‌هاي راحتي و ورزشي مانعي ندارد. ( صندل‌هاي راحتي از هر مدل كه باشد، مجاز نيست). اين پوشش در كلاس‌ها، گردهمايي‌ها، جلسات، ساختمان دانشگاه، ساختمان اداري آن و در طي مراسم كليسا الزامي است. 

* لباس ورزشي 
لباس‌هاي ورزشي شامل شامل عرق‌گير، تي شرت، شلوارك مناسب كه تا وسط ران را بپوشاند، بلامانع است. 
استفاده از كفش‌هاي ورزشي در سالن ديويد، در زمان انجام ورزش‌هاي قابل انجام در فضاي بسته، كلاس‌هاي پي ايي در مناسبت‌هايي نظير مسابقات، تفريحات و در هنگام پياده‌روي مجاز است. 
استفاده از لباس شنا منحصراً در محوطه‌ي استخر مجاز است. دانشجويان در هنگام آمد و شد به استخر بايد طبق ابلاغيه دانشگاه لباس مناسبي بر تن داشته باشند. لباس‌هاي بدن‌نما، توري، يقه‌باز و بلوزهاي پشت‌باز، مجاز نيست. 

* لباس رسمي 
از دانشجويان انتظار مي‌رود در مناسبت‌هاي رسمي، نظير ضيافت‌هاي دانشجويان تازه وارد يا ارشد و مراسم اعطاي جوايز و ساير مراسم رسمي، لباس مناسب و عفيف بر تن داشته باشند. 
لباس‌هاي تنگ، پشت باز يا يقه‌باز، نامناسب و غير قابل قبول مي‌باشند. پيله‌ باز دامن بايد تا زير زانو باشد. پيراهن‌هاي بندي يا بدون بند به شرط رعايت موارد فوق در اين مناسبت ها مجاز شمرده مي‌شوند.



دانشگاه لوماليندا آمريكا: "تي‌شرت " و لباس‌هاي "لي " مجاز نيست

 دانشگاه لوماليندا آمريكا ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه لوماليندا آمريكا (Loma Linda University) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 
* مقررات پوشش 
در جهت همسويي با مسئوليت‌هاي يك فرد متخصص و معيارهاي كليساي دانپزشكي (advantist) از نظر سبك زندگي و وضع ظاهري، انتظاراتي از دانشجويان دانشكده دانپزشكي وجود دارد. دانشجويان بايد با اين سبك زندگي آشنا شده و در جهت تبعيت از مقررات پوششي آن همكاري لازم را داشته باشند. 
اين مقررات پوششي در مقررات اخلاقي (بخش بعدي) توضيح داده خواهد شد. اين مقررات به منظور ارتقاي سليقه پوششي مناسب و ويژگي‌هاي حرفه‌اي و تخصصي گروه مراقبت‌هاي بهداشت دندان تنظيم شده و هدف ديگر آن مشاركت در ارائه تصوير و روحيه‌اي مناسب از دانشكده دندانپزشكي است. 
عادت مربوط به آراستگي ظاهر بخش پراهميتي از اين تخصص بوده و از توقعات و انتظارات مردم از دست‌اندركاران بهداشت دهان و دندان ناشي مي‌شود. اين مقررات پوششي بايد هنگام حضور در "سالن پرينس " Prince Hall " رعايت شود. مقررات پوششي به طور كلي براي همه زنان و مردان، مصداق و موضوعيت دارد و در مواردي كه اين معيارها بر هر دو جنس حاكم است بايد به طور واضح بيان شود. 
رعايت بهداشت فردي، دهان و دندان مهم بوده و مورد انتظار است. پوشش و لباس نيز بايد تميز و مرتب باشد.
وضع ظاهري فرد بايد منطبق با تصوير و ارزش‌هاي مورد نظر كتاب دانشجويي دانشگاه لوماليندا،( صفحه 56) و قسمتهاي اصول رفتاري و معيارهاي پوشش و وضع ظاهري (صفحه 66) باشد. 
لباس مورد قبول، لباس اتاق عمل همراه با شلوار است، در مواردي كه لباس مزبور بر تن نيست، پوشش فرد عبارت است از: 
* مردان: 
ـ كراوات ترجيح داده مي‌شود، اما اجباري نيست. پيراهن‌ها بايد يقه‌دار و مناسب تخصص باشند. 

* زنان: 
ـ طول پيراهن يا دامن بايد ارائه دهنده تصوير و ظاهري حرفه‌اي و مناسب باشد. در دانشگاه زماني كه پيراهن و دامن پوشيده شده بايد از جوراب‌هاي نايلوني استفاده شود. 
ـ مواردي از قبيل: پوشيدن زير پيراهن و تي‌شرت به عنوان لباس رو، لباس‌هاي لي به ويژه لباس‌هاي لي سنگ‌شور و رنگ و رو رفته، شلوارك‌، پيراهن‌هاي ركابي، تاپ‌هاي بندي، كفش‌هاي ورني، كفش‌هاي پياده‌روي و تنيس، پيراهن‌ها و شلوارهاي عرق‌گير، پوتين‌هاي كار، كوهنوردي و لباس‌هاي مشابه مجاز نيست. 
ـ كفش‌هاي جلوباز از هر نوع نبايد در محوطه درمانگاه يا آزمايشگاه پوشيده شوند. 
ـ موها بايد تميز، آراسته، مرتب، داراي مدل و طرح متعارف و متناسب باشند. در بخش‌هاي باليني موها را بايد به نحوي شانه و جمع كرد كه در موقع خم كردن سر به جلو، روي صورت و چشم‌ها را نپوشاند. 

* پژوهش در مقررات پوشش ويژه 
هنگامي كه جهت استخدام مشغول تحقيق در مورد شركتي هستيد؛ براي اتخاذ ترتيبات هر چه بهتر، سعي كنيد از مقررات پوششي محل كار مورد نظر اطلاع پيدا كنيد. در اين خصوص مي‌توانيد از مشاورين شغلي و كارشناسان ذيربط كسب اطلاع نماييد. 
مشاغلي نظير حقوق، بانكداري و حسابداري در خصوص پوشش حرفه‌اي خود اغلب از دستورالعمل‌هاي سختگيرانه‌تري نسبت به رشته‌هاي ديگر همچون تبليغات تجاري، خرده‌فروشي و حراج برخوردارند. از سوي ديگر ممكن است اين دستورالعمل‌ها، بسيار رسمي تر از تصورات شما باشد. 

در اينجا شماري از توصيه‌هاي ارائه شده از سوي مشاوران شغلي ذكر شده است: 
ـ افراد جوياي كار بايد در سطحي بالاتر از شغل يا منصبي كه براي آن به مصاحبه دعوت شده‌اند لباس رسمي‌ بر تن كنند؛ اين به آن معني است كه براي مصاحبه بايد بسيار رسمي‌تر از مواقع تصدي كار لباس بپوشيد. 
ـ ميزان رسميتي كه در پوشش خود به نمايش مي‌گذاريد، نمايانگر آن است كه شما اهميت موقعيت را درك كرده و براي فردي كه با او ملاقات مي‌كنيد، احترام قائليد. در مواردي كه شك و شبهه‌اي برايتان مطرح است يك پوشش محافظه‌كارانه و محتاطانه براي جلسه مصاحبه، بهترين شيوه است. 
ـ زماني كه به استخدام درآمديد؛ بهتر است از رئيس خود يا اداره منابع انساني، يك نسخه از خط مشي و مقررات پوششي سازمان را در خواست نماييد. مقررات از سازماني به سازمان ديگر فرق مي‌كنند، لذا گمان نكنيد كه در شغل جديد هم مي‌توانيد، همان لباس‌هاي شغلي قبلي خود را بر تن كنيد. در برخي شركت‌ها پوشيدن لباس‌هاي لي (جين آبي) تاپ‌هاي بدون آستين و صندل‌هاي جلوباز، مجاز تلقي مي‌شود؛ در حالي كه در برخي ديگر چنين نيست. با تبعيت از مقررات سازمان احتياط را رعايت فرماييد. 
ـ لباس، عطر، زيورآلات، شيوه آرايش مو و موارد مشابه، نبايد خدشه‌اي در تصوير تخصصي و كارشناسي شما وارد سازد. توجه مصاحبه‌گران بايد منحصرا به اظهارات، لياقت و توانمندي‌هاي شما مبذول شود. 
ـ از تميز بودن موها و آراستگي حرفه‌اي آنها اطمينان حاصل كنيد. از مدل موهايي كه بخش اعظم پيشاني را بپوشاند يا مدل‌هايي كه مجبور شويد موها را رو به عقب شانه كنيد، اجتناب نماييد. 
ـ هر گونه زينت آلات آويخته به اعضاي صورت و بدن (به جز يك جفت گوشواره در گوش)‌براي انجام مصاحبه بايد برداشته شود. 
ـ خالكوبي‌هاي قابل رويت به منظور جلوگيري از حواس‌پرتي مصاحبه‌گر بايد پوشانده شوند. 
ـ لباس‌ها بايد تميز و كاملا اتو كشيده باشند. 
ـ لباس‌ها بايد كاملا قالب تن فرد بوده و در هنگام نشستن يا قدم زدن كاملا بر بدن منطبق باشد و جابجا نشود. 
ـ لباسي را برگزينيد كه با واكنش مثبت افراد مطلع در زمينه استانداردها، معيارها و سياستگذاري خاص شركت روبرو شود. 

بنابر اين ظاهر خود را تا حد امكان ساده و موفق حفظ كنيد تا زماني كه كاملا به محيط جيدي و مقررات پوشش شركت آشنايي پيدا كنيد. 




دانشگاه هاردين سيمونز آمريكا: لباس "لي " براي دختران و شلوارهاي تنگ ممنوع است

دانشگاه هاردين سيمونز آمريكا ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه هاردين سيمونز آمريكا (Hardin simmons University) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 

* مقررات پوشش غير رسمي 
يكي از مزاياي كار كردن براي دانشگاه هاردين سيمونز، مقررات راحت پوشش براي ماه‌هاي تابستان است. به اين منظور در عين حال كه آرايش و آراستگي در حد متعارف مجاز شمرده شده، رعايت نهايت خوش‌سليقگي از سوي كاركنان ضروري است. از آنجا كه مفاهيم و برداشت‌هاي متنوع و بسيار متفاوتي از لباس كار غير رسمي وجود دارد، برخي از مباني اين امر در زير شرح داده مي‌شود: 

- تناسب پوشش، آرايش مناسب موها و بهداشت فردي شايسته محيط كار، بخشي از سياست دانشگاه هاردين سيمونز است. تصويري كه از نحوه پوشش افراد ايجاد مي‌شود بايد تصوير يك فرد دانشگاهي باشد. اين بدان معناست كه آراستگي و اعمال سليقه مناسب در شكل ظاهري افراد، صرف‌نظر از محل خدمتشان در دانشگاه، امري ضروري است. 
از تاريخ 12 مي 2003 (22 ارديبهشت) تا 15 اوت (24 مرداد) 2003 مقررات عمومي پوشش مناسب در محيط اداري شامل موارد ذيل است: 

- براي زنان پوشيدن لباس‌هاي لي مجاز نيست. ولي شلوار، دامن و لباس‌هاي كتاني، قابل قبول هستند. 

- پوشيدن هرگونه تي‌شرت (اعم از تي‌شرت‌هاي داراي آرم دانشگاه HSU و غير آن) زير پيراهن، لباس‌هاي ورزشي، شلوارك، دامن شلواري، دامن‌هاي خيلي كوتاه، جوراب شلواري، شلوارهاي تنگ و يا شلوار زير مجاز نمي‌باشد. همچنين استفاده از كفش‌هاي ورزشي، تنيس و صندل‌هاي راحتي ممنوع است. 

- لباس رسمي براي مردان عبارت است از: پيراهن يقه‌دار و آستين‌دار (بدون كراوات). علاوه بر اين بلوزها، تاپ‌ها و پيراهن‌هايي كه پوشيده مي‌شوند بايد به حد كافي بلند باشند كه تا خط كمر را بپوشانند. استفاده از جوراب نيز الزامي است. 

- لباس غير رسمي در برگيرنده لباس‌هاي زير، بادگير، شلوارهاي كشي و كاپري مي‌شود. 

- همچنين به خاطر داشته باشيد كه رئيس دانشگاه، معاونين وي و مسئولان ذي‌ربط ممكن است مقررات پوشش تابستانه را براي برخي رويدادهاي خاص نظير مواقع ثبت نام تغيير دهند. 




دانشگاه كنت انگلستان:از پوشيدن لباس مذهبي مانند روسري استقبال مي‌شود

 دانشگاه كنت انگلستان ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


دانشگاه كنت انگلستان (Kent Univesity) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 
پوشيدن لباس مذهبي و فرهنگي (براي مثال يقه‌هاي مذهبي، حجاب، روسري) توسط دانشگاه استقبال مي‌شود و نبايد با آن برخورد شود. البته استثناهايي وجود دارد مانند زماني كه سلامت، ايمني و آسايش آن پوشش مناسب نباشد، براي مثال،پوشيدن لباسي كه ديگران را در معرض خطر قرار دهد مجاز نيست. 
در چنين وضعيتي يك ارزيابي بايد انجام شود و كارمندان،‌دانشجويان، مدير مربوطه، استاد يا ديگر اعضا مسئول بايد تعهدي قابل قبول بدهند. اگر چنين راهي ممكن نيست، مدير بهداشت و ايمني بايد هر دو طرف را راهنمايي نمايد. 
تمام افراد دانشگاه بايد از پوشيدن تي شرت يا ديگر لباس‌هايي كه موضوعي را به هر زباني نمايش مي‌دهد جلوگيري كنند چرا كه ممكن است قانون ملي را نقض كند. 

شعارهاي قومي و نژادي، موجب نقض قانون برابري و ايجاد سياست تنوع‌گرايي مي شود. اگر اين موضوع وجود داشته باشد دانشگاه اقدام انضباطي انجام خواهد داد. 




دانشگاه مجامع الهي جنوب غربي آمريكا: لباس‌هاي لي سنگ‌شور مجاز نيست

دانشگاه مجامع الهي جنوب غربي آمريكا ضوابط و مقررات خاصي را براي پوشش دانشجويان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجويان نسبت به رعايت اين ضوابط ملزم هستند.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، دانشگاه مجامع الهي جنوب غربي آمريكا (Southwestern Assemblies God Niversity) دستورالعمل‌هاي ذيل را براي پوشش دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه در نظر گرفته است: 

* مقررات پوشش در كلاس و كليسا 
مردان 
لباس لي، شلوار، پيراهن يقه‌دار مردانه و تي‌شرت‌هاي داراي طرح‌هاي مناسب قابل قبول هستند، لباس‌هاي لي نبايد وصله‌دار، رنگ و رو رفته يا سنگ‌شور باشند. 

* زنان 
بلورزهاي زنانه بايد كاملا بلند باشند. بلوزهاي يقه‌باز و پيراهن‌هاي فاقد آستين مجاز شمرده نمي‌شوند. لباس‌هاي لي نبايد وصله‌دار، رنگ و رو رفته يا سنگ شور باشند. استفاده از هر گونه شلوارك براي حضور در كلاس يا كليسا ممنوع است. 

* پوشش تفريحي 
مقرارت پوشش در زمان‌هاي زير لغو است: 
ـ دوشنبه تا جمعه از ساعت 1:30 بعدازظهر (يا پس از كلاس) تا زماني خاموشي. 
ـ تمام مدت روز شنبه 
ـ روز يكشنبه قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ناهار تا ساعت 6 بعدازظهر و پس از بازگشت از مراسم عصر گاهي كليسا. 

* مردان 
هرگونه پوشش مناسب كلاس يا كليسا قابل قبول است. علاوه بر آن شلوارك‌هاي تا زير زانو و پيراهن‌هاي فاقد آستيني كه شانه را بپوشاند قابل قبول هستند. روبنده اسپاندكس قابل قبول نيست. 

* زنان 
هرگونه پوشش مناسب كليسا و كلاس قابل قبول است. علاوه بر آن شلوارك‌هاي تا زير زانو و پيراهن‌هاي فاقد آستيني كه شانه را بپوشاند مجاز است. روبنده اسپاندكس قابل قبول نيست. 

* پوشش ورزشي 
اين پوشش فقط براي شركت‌كنندگان در مسابقات قهرماني موضوعيت دارد. لباس ورزشي نبايد در سراسر خوابگاه يا ورودي آن، در مركز دانشجويي، كافه‌‌تريا يا ساير اماكن و مراكز غيرورزشي موجود در محوطه دانشگاه و يا در طول مراسم غيرورزشي پوشيده شوند. 

* مردان 
تي‌شرت بلند، زير پيراهن، زير شلوار و پيراهن ركابي با شلوارك‌هاي هم شكل يا پوشش‌هايي كه براي انجام يك فعاليت ورزشي مجاز شمرده شده‌اند؛ مجاز هستند. لباس ورزشي، ه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ظوابط پوشش در دنیا,
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391 ] [ 10:7 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

درباره وبلاگ

دختران دیروز وامروز
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

کد لوگو وبلاگ یا صاحب الزمان

یا صاحب الزمان

3-به ظاهر نیست
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

کد متحرک کردن عنوان وب

كدهای جاوا وبلاگ




کد متحرک کردن عنوان وب