اللهم عجل الولیک الفرج 

دختری باحجاب چادر، روی سکوی اهدای مدال/حجاب یا مسابقات؟
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل ریحانه ها آیت الله سیستانی
نويسندگان
پخش زنده حرم
حمایت می کنیم

دختری باحجاب چادر، روی سکوی اهدای مدال

 

نائب قهرمان مسابقات کوراش آسیا گفت: اگر روزی قرار باشد بین طلای المپیک و حفظ حجاب یکی را انتخاب کنم قطعا حفظ حجاب برای من اهمیت بالاتری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سمیه حیدری نایب قهرمان مسابقات کوراش آسیا که با حجاب چادر در سکوی اهدال مدال حاضر شد میهمان بخش "قرآن و آئین جوانمردی" بود.





برچسب‌ها: سمیه حیدری , دختری باحجاب چادر، روی سکوی اهدای مدال/حجاب یا مسابقات؟,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 4:24 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

             

هر وقت دلت را زدند
از تیرگی چادرت...
سیاهی کعبه را به یاد بیاور
که همرنگ چادر توست...
بانویِ همرنگِ خانه یِ خدا...
افتخار کن به رنگِ چادرت..
که همرنگِ چادرِ خانه خداست...





برچسب‌ها: چادر و خانه خدا,
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 4:19 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

                                          عاشق واقعی هم شهید است 

                            

همسر شهید علی تجلائی می گوید: قبل از شروع مراسم عقد علی آقا رو به من کرد و گفت: شنیده ام که عروس در مراسم عقد هر چه از خداوند بزرگ بخواهد اجابتش حتمی است، نگاهش کردم و کفتم: چه آرزویی داری؟ در حالی که چشمان مهربانش را به زمین دوخته بود گفت: اگر علاقه ای به من دارید و اگر به خوشبختی من می اندیشید، لطف کنید و از خدا برایم شهادت را بخواهید. از این جمله ی علی تنم لرزید. چنین آرزویی برای یک عروس، در استثنائی ترین روز زندگی، بی نهایت سخت بود، سعی کردم طفره بروم اما علی قسم داد در این روز دعا را در حقش کرده باشم. به ناچار قبول کردم... هنگام جاری شدن خطبه عقد از خداوند بزرگ، هم برای خودم و هم برای علی طلب شهادت کردم و بلافاصله با چشمانی پر از اشک نگاهم را به صورت علی دوختم آثار خوشحالی در چهره اش آشکار بود از نگاهم فهمیده بود که خواسته اش را به جای آوردم. مراسم ازدواج ما، در محضر شهید آیت اللّه مدنی و تعدادی از برادران پاسدار برگزار شد و نمی دانم این چه رازی است که همه ی پاسداران این مراسم، داماد مجلس و آیت اللّه مدنی، همگی به فیض شهادت نائل آمدند!





برچسب‌ها: مراسم عقد,
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 4:12 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 4:12 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

* تعریف غیبت

429. غیبت آن است که پشت سر مسلمان عیب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود، مشروط به اینکه به قصد تنقیص باشد، یا در نزد عرف تنقیص به‌حساب آید.

 

* اذن غیبت شونده به غیبت از او

430. اذن غیبت‌شونده در غیبت کردن او اعتبارى ندارد و در این صورت نیز غیبت او جایز نیست.

 

* ذکر ظلم بعضى از مسئولین

431. گزارش دادن ظلم مسئولین به مراکز و مراجع مسئول براى پیگیرى و تعقیب، بعد از تحقیق و اطمینان نسبت به آن اشکال ندارد و حتّى اگر از مقدمات نهى از منکر محسوب شود واجب مى‌‏گردد، ولى بیان آن در برابر مردم وجهى ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامى‏ شود حرام است.

 

* قطع رحم

432. قطع رحم، حرام است ولى صله‌ى رحم منحصر در دید و بازدید نیست بلکه از طرق دیگر مانند تلفن، نامه و امثال آن نیز محقّق مى‌شود.

 

* قطع رحم با خویشاوند معصیت‌کار

433. قطع رحم با خویشاوند معصیت‌کار جایز نیست مگر اینکه احتمال داده شود که ترک معاشرت با او موقتاً موجب خوددارى او از گناه مى‌‌شود که در این صورت به عنوان نهى از منکر، قطع رحم واجب مى‌‌گردد.

 

* کمک به متکدّیان

434. اگر کمک به متکدیان، ترویج دروغ، بیکارى و تکدّى‌‌‌‌گرى و تخلف از قانون باشد باید از آن اجتناب شود. انسان مى‌تواند به مؤسسات مورد اطمینانى که در این زمینه فعال هستند کمک کند.

 

* سیگار کشیدن

435. حکم قلیان یا سیگار کشیدن تابع میزان ضرر آن است. اگر داراى ضرر قابل ملاحظه‌اى باشد یا موجب اذیّت و آزار دیگران گردد یا خلاف قانون باشد، جایز نیست.

 

* امر و نهى زبانى

436. با وجود شرایط و حفظ مراتب، وظیفه همگانى امر به معروف و نهى منکرِ زبانى مى‌باشد. و مراتب بالاتر از آن موکول است به مسئولین مربوطه.

 

* امر و نهى با احتمال ضرر

437. هر جا خوف آن باشد که در اثر امر به معروف یا نهى از منکر ضرر قابل ملاحظه‌اى متوجه انسان شود، انجام آن واجب نیست.

 

* جواب سلام

438. جواب سلام اشخاص بالغ و کودکانِ ممیّز واجب است.

 

* عیدالزهراء

439. هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعاً حرام مؤکد است.

 

* کف زدن در مجالس مذهبى

440. به‌طور کلى کف‏زدن فى‌‏نفسه به نحو متعارف در جشن‌هاى اعیاد یا براى تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد، ولى بهتر است فضاى مجالس دینى به‌خصوص مراسمى که در مساجد و حسینیه‌‏ها و نمازخانه‏‌ها برگزار مى‌‏شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آنها برسد.

 

 





برچسب‌ها: فتواهای کمترشنیده شده از امام خامنه ای,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 3:58 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

                                                       
تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت

"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند

به گزارش گروه فرهنگی"ره به ری" :حجت الاسلام علی بهجت فرزند عارف بی‌نظیر عالم حضرت آیت الله محمدتقی بهجت رحمه الله علیه نقل می‌کند:
"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند. بعد از گذشت چهار پنج ماه دستم خیلی درد گرفت و به تدریج درد آن شدت یافت و من نگران شده بودم ولی در این باره به پدرم چیزی نگفتم

چون نگران می‌شدند و تاکید می‌کردند که همان ساعت به پزشک مراجعه کنم و مرتب از آن می‌پرسیدند. دو سه روز از این ماجرا گذشت. یک روز هنگامی که پدرم از حرم امام رضا علیه السلام به دفتر برگشته بودند در حالی که من حواسم متوجه کارم بود، ایشان مطلبی را گفتند که شنیدم ولی توجه نداشتم.

نیم ساعت بعد جمله پدرم به یادم افتاد. آن‌چه از آن در ذهنم مانده بود، این بود: این طور برایم مکشوف... و بعد کلمه مکشوف را نیمه رها کردند و فرمودند: معلوم شد که اگر کسی جایی از بدنش را که درد می‌کند به هر مکانی از حرم امام رضا علیه السلام بمالد یا دستش را به حرم بمالد و به موضع درد بکشد و این کار را تکرار کند، دردش برطرف می‌شود.

هنگامی که این جمله یادم آمد با خود گفتم: نکند مخاطب ایشان در آن سخن، خود من بودم! لذا بلافاصله در دفترم یادداشت کردم که آقا چنین مطلبی را به من فرمودند. روز بعد به حرم مشرف شدم و دست خودم را به حرم مالیدم. این کار را روز بعد هم تکرار کردم. درد دستم بهبود یافت و تاکنون هم دیگر درد نگرفته است. تاکید می‌کنم که ایشان مطلقا از درد دست من خبر نداشت چون اگر خبر داشت مرتب پیگیری می‌کرد."

منبع: سایت مرحوم آیت الله بهجت(ره)

 





برچسب‌ها: تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت,
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 3:52 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

راه کارهای آقای بهجت

برای دوری از ریا : لاحول و لاقوله الا بالله زیاد بگویید.

برای درمان عصبانیت : زیاد صلوات بفرستید.

برای تمرکز فکر : زیاد لااله الا الله بگویید.

برای رفع اختلاف زوجین : صدقه متعدد به افراد متعدد بدهید.

برای دفع شر و بلا : بخوانید اللهم صل علی محمد و آله عنا السوء

برای محفوظ ماندن هر صبح و غروب سه بار بگویید:

اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید

خداوندا مرا در زره قوی و نگهدارنده خود , که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی ، قرار بده !

منبع:yaali.blog.ir





برچسب‌ها: داروخانه ی معنوی آیت الله بهجت (ره),
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 3:22 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

                    خدا کند همیشه عاشق بمانی....

 





برچسب‌ها: قهرمان کاراته جهان کفش زائران را در جمکران واکس می زند,
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 3:22 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

فلسفه های حجاب در نگاه شهید مطهری

علت و فلسفه پیدا شدن حجاب چیست ؟ چطور شد که در میان همه یا بعضی‏ ملل باستانی پدید آمد ؟ اسلام که دینی است که در همه دستورهای خویش‏ فلسفه و منظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تأیید و یا تأسیس کرد ؟ . مخالفان حجاب سعی کرده‏اند جریانات ظالمانه‏ای را به عنوان علت پیدا شدن حجاب ذکر کنند ، و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق‏ نمی‏گذارند ، چنین وانمود می‏کنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات‏ ظالمانه سرچشمه می‏گیرد
در باب علت پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است و غالبا این علتها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است . ما مجموع آنها را ذکر می‏کنیم . نظریاتی که به دست آورده‏ایم بعضی فلسفی و بعضی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی و بعضی روانی است که ذیلا ذکر می‏شود :
۱ – میل به ریاضت و رهبانیت ( ریشه فلسفی )
۲ – عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی )
۳ – پدرشاهی و تسلط مرد بر زن و استثمار نیروی وی در جهت منافع‏ اقتصادی مرد ( ریشه اقتصادی )
۴ – حسادت و خودخواهی مرد ( ریشه اخلاقی )
۵ – عادت زنانگی زن و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم‏ دارد ، به علاوه مقررات خشنی که در زمینه پلیدی او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است ( ریشه روانی )
علل نامبرده یا به هیچ وجه تأثیری در پیدا شدن حجاب در هیچ نقطه از جهان نداشته است و بی جهت آنها را به نام علت حجاب ذکر کرده‏اند و یا فرضا در پدید آمدن بعضی از سیستمهای غیر اسلامی تأثیر داشته است در حجاب‏ اسلامی تأثیر نداشته است یعنی حکمت و فلسفه‏ای که در اسلام سبب تشریع‏ حجاب شده نبوده است
همانطور که ملاحظه می‏شود مخالفان حجاب گاهی آن را زائیده یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره جهان و لذات جهان معرفی می‏کنند و گاهی ریشه سیاسی و اجتماعی برای آن ذکر می‏کنند و گاهی آنرا معلول علل اقتصادی می‏دانند و گاهی جنبه‏های خاص اخلاقی یا روانی را در پدید آمدن آن دخالت می‏دهند





برچسب‌ها: فلسفه های حجاب در نگاه شهید مطهری,
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 3:9 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 «اصلا گوش می دی من چی می گم»؟ این یکی از اتهامات رایج بسیاری از زن و شوهرها است.خیلی از زوج های مخصوصا جوان از حرف گوش نکن بودن همسرانشان گلایه دارند.

پیرترها هم احتمالا حوصله گلایه ندارند وگرنه این مشکل پیر و جوان نمی شناسد؛ مخصوصا وقتی که بحثی بین زن و شوهر پیش می آید که در آن اختلاف نظر دارند این مهارت از نان شب هم واجب تر می شود. البته وقتی که فردی به شدت از شما انتقاد می کند یا شما را سرزنش می کند، واقعا گوش دادن کار سختی است.

برای این کار واقعا لازم است که بتوانید خودتان را جای همسرتان بگذارید و موضوع بحث را از دید او ببینید. یادتان باشد که نمی شود به گوش دادن همدلانه تظاهر کرد. برای یک گوش دادن ماهرانه… راهکارهایی وجود دارد که آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

عصبانیتش را بپذیرید

همسرتان به این دلیل عصبانی شده است که فکر می کند تنها راه این که شما به او گوش دهید همین عصبانیتش است. عصبانیت متقابل تنها کار را بدتر می کند.

از کانال های پشتی استفاده کنید

چهره بسیاری از کسانی که در مقابل سرزنش سکوت می کنند سرد و بی روح است. اگر شما از سکوت کننده ها هستید، یادتان باشد از علامت های بدنی گوش دادن استفاده کنید وگرنه همسرتان عصبانی تر خواهد شد. روانشناس ها به این علامت ها می گویند کانال های پشتی. نشانه هایی مثل گفتن «بله»، «می فهمم»، «اوهوم» یا تکان دادن سر.

گوش دادن فعال را بشناسید

بعضی وقت ها ما داریم با جان و دل به حرف های همسرمان گوش می دهیم اما کار خاصی انجام نمی دهیم که این گوش دادن را منتقل کنیم. سرمان را پایین انداخته ایم و گوش هایمان را تیز کرده ایم و گوش می دهیم و درک می کنیم. در این نوع از گوش دادن با این که شما اخلاقاً و وجداناً دارید گوش می دهید اما به طرف مقابلتان حس خوبی منتقل نمی کنید. شما او را در یک موقعیت مبهم قرار داده اید که نمی تواند متهمتان کند که به حرف هایش گوش نمی دهید و نه نشانه هایی از گوش دادن می بیند. در این حالت به جای این که ذهن طرفتان درگیر حرف های خودش و ادامه دادن صریح تر به آن ها شود، درگیر این ابهام می شود و معمولاً ترجیح می دهد که حرف هایش را زودتر تمام کند یا این که احتمالاً از شما بپرسد که آیا به حرف هایش گوش می دهید.

 

 





برچسب‌ها: درک کردن همسر خود را یاد بگیریم,
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 2:8 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

دیر ازدواج کردن و مشکلات خاص ان

دیر ازدواج کردن و مشکلات خاص ان

شقایق حدود چهل و پنج سال سن دارد، معلم است و به تازگی به خانه‌ بخت رفته است. او می گوید، دختر بزرگ خانواده بوده و دغدغه همیشگی‌ش برای زندگی درس خواندن بوده است. بعد از به اتمام رساندن دوره‌ دکترا تصمیم برای تشکیل زندگی می گیرد و با توجه به اینکه دختران در فرهنگ ایرانی انتخاب می شوند، به قول خودش برای ازدواج دیر شده و تنها علت او برای ازدواج فرار از تنهایی عنوان می شود.

 

طیف خواستگاران او به دو دسته‌ مردان مطلقه و پسران کوچکتر تقسیم می شده که انتخاب را برای او سخت می کرده است اما در نهایت با مشورت و توکل به خدا، یک انتخاب منطقی به دور از احساس داشته و الان حدود یکسال است که زندگی مشترکش با حمید که پنج سال از خودش کوچکتر است را شروع کرده است.

 

 بیشترین چیزی که شقایق در گفته‌هایش تکرار می‌کرد عدم اشتیاق او برای زندگی و ایجاد تنوع در آن بود. او حتی بعضی کارها مانند رنگ کردن مو را مثل تزئین سالاد و رسیدگی به انجام امور خانه، رفع تکلیف می خواند!

 

مهرناز، سی و نه ساله، یکسال و سه ماه است ازدواج کرده و یک دختر دو ماهه دارد.‌ او می گوید: برای مشاوره‌ ازدواج که می رفتم، چند بار به من تاکید شد چون در سن بالا متاهل می شوم باید مراقب تغذیه و باروری باشم. چون احتمال نازایی و اختلال در باروری در سن بالا زیاد می‌شود. در نتیجه از ترس بچه دار نشدن زود به باروری اقدام کردیم و به لطف خدا مشکلی نبود و ما از سلامت و حضور او خیلی شادیم اما بیشترین مشکلی که شخصاً دارم حضور بچه (زودتر از حد انتظارم) نیست، بلکه فاصله ای است که بین من و همسرم به خاطر رسیدگی به کودک و مشکلات اقتصادی ناشی از تولد فرزندایجاد شده و این فاصله مرا نگران می کند.

 

ناسازگاری بیشتر و انعطاف کمتر

این روزها که سن ازدواج بالا رفته است، ازدواج در سن پایین محاسن زیادی دارد که نمی توان منکر آن شد. به طور مثال زن در کنار همسر و با درک شرایط رشد می کند، در حالی که دخترانی که در سن بالاتر ازدواج می کنند، 

 
 





برچسب‌ها: دیر ازدواج کردن و مشکلات خاص ان,
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 2:8 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 





برچسب‌ها: سخنی درباره حجاب,
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 2:8 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 





برچسب‌ها: سخنی از آفتاب,
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 1:59 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

سوال: کفش پاشنه بلند چه ضرری دارد؟

 





برچسب‌ها: بررسی علمی ضررات کفش های پاشنه بلند,
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 1:59 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 1:59 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

روابط دختر وپسر در اسلام

    عنوان مقاله : روابط دختر وپسر در اسلام

    مقدمه

قبل از اینکه به تبیین روابط دخترو پسر از نظر اسلام بپردازیم چند نکته را یاد آوری می کنیم. اول: اینکه مبنا و ماخذ معارف ، اخلاقیات ، معیارهای رفتاری و… و در یک کلام بایدها و نبایدهای فردی و اجتماعی ما برگرفته از دین اسلام است و ما در هر مرحله از مراحل زندگی بشری چه فردی و چه اجتماعی دین اسلام را حاکم می دانیم وآنرا ملاکی جدائی ناپذیر برای زندگانی بشری قلمداد می کنیم. و لذا آنچه در ذیل می آید طبق همین ملاک می باشد. دوم: اگر چه عنوان مقاله روابط دختر و پسر است، اما همه زنان و مردان در این احکام مشترک هستند و اختصاص عنوان به دختر و پسر تنها به خاطر اهمیت و موقعیت حساس دختران و پسران جوان و نوجوان می باشد. سوم: در این مقال تنها به بیان باید ها و نباید ها در رابطه دختر و پسر پرداخته می شود و سخن از معضلات ،‌راه حل ها و سیاست های صحیح و نا صحیح ، آسیب شناسی و …در این رابطه را به مجال و مقالهای بعدی موکول می کنیم.

    طرح بحث

زندگی انسان بر پایه ورابط اجتماعی و پیوندها شکل می گیرد. آنچه از نظر اسلام در این اجتماع مهم است حرکت به سوی اخلاق متعالی و پیشرفتهای معنوی وکمال فردی و اجتماعی انسان است. و این اجتماع ناگزیر از تعامل افکار و اندیشه ها،‌ فرهنگها، تعلیم وتعلم و ارتباطات می باشد که دین اسلام هم بر این موارد تاکید دارد.
در یک جامعه اسلامی روابط و تعامل انسانها با یکدیگر بر گرفته از شناخت ارزشها و آموزه های دینی است که چگونگی و باید ها ونبایدهای آن را بیان می کند. انسان، به ویژه جوان ونوجوان، به ارتباط اجتماعى نیازمند است؛ زیرا آدمى موجود اجتماعى است و ارتباط با دیگران پاسخ آن نیاز درونى به شمار مى‏آید.داشتن روابط ضرورت دارد؛ ولى چگونگى آن از اهمیت بیش‏ترى برخوردار است. در این میان ارتباط با جنس مخالف موضوعى مهم و حساس است.
على‏رغم این‏که افراد ناآشنا به مبانى دینى، اسلام را بدان متهم مى‏کنند که مخالف حضور دختران در اجتماع است، احادیث صریحى داریم که طالب علم و دانش و فراگیرنده آن، چه دختر و چه پسر، محبوب خدایند و براى کسب دانش و کارهاى مفید اجتماعى، دختران و پسران مى‏توانند با حفظ پوشش و عفاف، به‏راحتى در جامعه ظاهر شوند و به انجام وظیفه بپردازند. «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ أَلَا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ بُغَاةَ الْعِلْم‏» (الکافی/۱/۳۰ )
«فَوَجَبَ عَلَى الْعَاقِلِ طَلَبُ الْعِلْم ».‏(الکافی/ ج۱ – کتاب العقل و الجهل)
اسلام به اهمیت و ارزش فوق‏العاده پاکى و سلامت شخصیت دختر و پسر و لزوم رعایت حقوق فرد و جامعه در ارتباطها ، نگاه‏ها، شنیدن‏ها و مکالمات تأکید دارد و به هیچ عنوان راضى نمى‏شود که حریم قُدسى دختر، خدشه بردارد یا پسر از دایره عفت و پاکى خارج شود.

    تفاوت «روابط دختر و پسر» درجامعه اسلامی و فرهنگ غربی

فرهنگ غربى، به نام آزادى و در راه رسیدن به آن، فضاى جامعه را خواسته یا ناخواسته ناامن و کانون خانواده را متزلزل نموده است. در چنین فضایى، هیجانات کاذب، فرصت اندیشیدن و خلوت معنوى و چشیدن لذّت رفتارهاى اخلاقى و خویشتندارى‏ هاى عفیفانه را از انسان گرفته است.

 





برچسب‌ها: روابط دختر وپسر در اسلام,
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 1:53 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

               

 

 

از ویژگی های خانواده مهدی باور، حفاظت و پاک نگه داشتن حریم خانه و خانواده از آسیب ها و آفات آخرالزمانی و جای گزینی «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است.

نابسامانی عاطفی در روابط خانوادگی

از مهم ترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزمان ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانواده هاست. از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزمان بنیان خانوده ها به شدت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنه ها و آفت های فراگیر این دوران، در متن تمام خانه های شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فرا خواهد گرفت:

«در آخرالزمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدت ناراضی اند و عاق والدین شدن رواج یافته است.»

۱ حرمت پدران و مادران سبک شمرده می شود.

۲ فرزند به پدرش تهمت می زند، پدر و مادرش را نفرین می کند و از مرگ آنها مسرور می شود.

۳ در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده ها بسیار خواهد شد.

 

 





برچسب‌ها: وضعیت خانواده ها در اخر الزمان,
ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:30 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

رقص مهران مدیری

مهران غفوریان:
بعد از رقص در یک فیلم گریه کردم                                                    ( 
فطرت حقیقت جوی انسان خاموش نمی شود. )

خود من یک قراردادی داشتم و در آن فیلم هم بازی کردم و مجبور شدم که در آن فیلم هندی برقصم! یعنی یک روز آمدم دیدم که می گویند باید برقصی. 
باور کنید من به خاطر کار حرفه‌ایم و بابت قراردادی که بسته بودم نمی‌توانستم کاری کنم و مجبور شدم برقصم و شب آن روز به خانه آمدم و گریه کردم.

با خودم گفتم وای به حال ما و سینما که ما باید برای هنرنمایی در آن برقصیم و واقعا جای سئوال است که چه اجباری است که من بازیگر باید در این سینما حرکات موزون اجرا کنم؟!

فطرت حقیقت جوی انسان خاموش نمی شود. 





برچسب‌ها: مهران غفوریان: بعد از رقص در یک فیلم گریه کردم (( حتما بخونین )),
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:30 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

          




[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:12 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

         





برچسب‌ها: سخنی درباره حجاب,
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:12 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

             

 

کمی تفکر صحیح                                    مایه ی سعادت 




[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:12 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

 





برچسب‌ها: سخنی درباره حجاب,
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 12:12 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

     

ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻋﺼﻤﺖ ﻭ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺍﺭﯼ
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﻟﻬﯽ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﺷﻬﺪﺍ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﻭ ﺻﺪﯾﻘﯿﻦ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﻋﺎﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﺎﺭﻓﺎﻥ ﻭ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ
ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺭﯼ
ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﻣﺸﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺭﻭﺷﻦ ﻓﮑﺮ ﻭ
ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﯽ ﺗﻘﻮﺍ ﻣﯿﮕﻦ ﺣﺠﺎﺏ ﺧﯿﺮ !!!!!!




[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:33 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

         

چادرم تاج بهشتی است که بر سر دارم

یادگاری است که از حضرت مادر دارم

تیرها بر دل دشمن زده با هر تارش

من محال است که آن را ز سرم بردارم





برچسب‌ها: شعر,
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:33 بعد از ظهر ] [ منتظر ]




[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:33 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

خانمهای مسلمون افتخار کنند به پاکیشون..........................................البته زنان مسلمان ها.....





برچسب‌ها: اذعان و اعتراف دانشمند یهودی در مورد زنان مسلمان (( واقعا جالبه )), دانشمند یهودی , ,
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:18 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

باور کنیدها؟؟؟!!                               آره واقعیت داره ؟               آره کشور جمهوری اسلامیه!!؟؟

                                           حرف امروز جامعه و مسئولین :زن کالایی ناب است...کالا          حرف پیامبر مسلمانان : زن گل است..........

                        این هم از آزادی که مسئولین می گویند..................................................؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

 

برای اولین بار در کشور جمهوری اسلامی مسابقه ای برگذار شد که سروصدای زیادی برپا کرد . مسابقه رقص با حضور دختران ایرانی در تهران و استقبال بی نظیر از این مسابقه بمب خبری سایت های اجتماعی شد…
الآن من دقیقا از این تعجبـ می کنم که چرا سایت های خبری و ..این خبر رو+عکس منتشر کردن
و چرا..

 





برچسب‌ها: مسابقه رقص دختران ایرانی در تهران,
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:18 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

        

آیا شما با برابری حقوق زن و مرد موافقید؟
یا این جمله که :
حقوق که برابر نمی شود ....حقوق باید عادلانه باشد هرکس بنا بر اقتضای زنانگی یا مردانگی اش. 

من هم به عنوان یک مرد موافقم. ولی به شرطی که تو واقعاً یک زن محترم باشی! نه یک کالای مصرفی قیمت گذاری شده! من به تو احترامی می گذارم ولی...


-به من چه که تو در ازدواج خودت را باسکه طلا قیمت می گذاری؟
-به من چه که تو مانند یک جنس مصرف آرایش می کنی؟
-به من چه که تو خودت به زیبایی ظاهری بیشتر از زیبایی باطنی اهمیت می دهی؟

  





برچسب‌ها: کالای فروشی روز,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 11:18 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

کجا می روی اروند؟بایست!

 

فرزندم رامجال استراحت بده...توبهتر از من مادری کردی...پدری کردی...حالا هم شدی آرامگاه ابدیش!

تورا به خدا بایست!بگذار حسینم بخوابد...من لالایی می خوانم..توارام تکانش بده..

کجا می روی اروند؟کمرم خمیده..می دانی ..تا به این جا می رسم به چادرسیاهم می خندند..به حرف زدنم..به آرام وخرامان خرامان راه رفتنم می خندند!

اما...سعی می کنم مثل تو باشم..اعتنایی نمی کنم..خنده هایشان اهمیتی برایم ندارد..اینکه می خندند به اشک هایی که به سیمای زلال تو می ریزم..مهم نیست!

اماچندوقتیست..فراموششیشان کمرم را خم کرده!می گویند من آلزایمر گرفته ام،اما من هنوز همه چیز یادم است!یادم است که با حسین می نشستیم توی حیاط و اوبرایم کتاب ولایت فقیه اما را می خواند..یادم است که چطورجلوی آینه می ایستاد ...موهایش راشانه می کرد..یادم است به خدا! یادم است توبودی..ازهمان موقعی که تازه اسم خودم رایاد گرفته بودم... تا حالا که دیگر چیزی به ایستادنم نمانده وتوهنوز می روی..هنوز درحال رفتنی!

کجا می روی دوست قدیمی؟بگذار حسینم کمی بخوابد..یادم هست از وقتی جنگ شروع شد دورچشمهایش گود افتاده بود..قربان شکل ماهش بروم..بدجورلاغر شده بود!بعدمدت ها که می آمدتانیمه های شب بیدار می ماند وبرایم دردودل می کرد..:مادر..توپ وتفنگ به خدا برایم عددی نیستند..ترکش ها برایم مدال افتخارند اما بی بصیرتی آزارم می دهد!تانیمه های شب بیدار می ماند و می گفت از دل تنگش..که مدت ها بود آرام وقرار نداشت از بی چشم ورویی بعضی ها..

یادت هست اروند؟یادت هست چطورکنارت می نشستیم وسعی می کردیم ستاره هارا از روی صورت شفافت بچینیم؟؟می دانم که یادت هست..چون یادت هست توباید بمانی!باید بمانی وبه این ها بگویی که حسینم چه می خواست!بگویی که دیگر آسمان شهرمان ستاره ای ندارد....تورا به خدا بمان اروند!

دلم عجیب گرفته از این جماعتی که آدمیت را..اسلام را یادشان رفته وآنوقت به من می خندند ومی گویند پیرزن فراموشی گرفته!پسرش غرق شده!

من که صدایم نمی رسد تورا به خدا دادبزن!بگو حسین زنده است!بگوشمایید که غرق بدبختی وبی بصیرتی شده اید..تورا به خدا دادبزن...حسین بیدار است..

به هرکجا می خواهی برو..فقط فرار کن از این جا..

برو اروند !برو...

 




[ دو شنبه 21 مرداد 1392 ] [ 3:34 بعد از ظهر ] [ ریحانه خالقی ]

 

غفلت ازیار گرفتار شدن هم دارد

ازشما دورشدن زار شدن هم دارد

 

هرکه ازچشم بیفتادمحلش ندهند

عبد آلوده شدن خوارشدن هم دارد

 

عیب ازماست که هرصبح نمی بینیمش

چشم بیمارشده تارشدن هم دارد

 

همه بادرد به دنبال طبیبی هستیم

دوری ازکوی توبیمارشدن هم دارد

 

ای طبیب همه انگاردلت بامانیست

بدشدن حس دل آزار شدن هم دارد

 

آنقدرحرف دراین سینه ی ماجمع شده

این همه عقده تلنبارشدن هم دارد

 

ازکریمان فقراجودوکرم می خواهند 

لطف بسیارطلبکارشدن هم دارد

 

نکند منتظرمردن مایی آقا؟

این بدی مانع دیدارشدن هم دارد

 

مااسیریم اسیرغم دنیاهستیم 

غفلت ازیارگرفتارشدن هم دارد...




[ دو شنبه 21 مرداد 1392 ] [ 3:30 بعد از ظهر ] [ ریحانه خالقی ]

      2





برچسب‌ها: تابستان وچادر,
[ دو شنبه 21 مرداد 1392 ] [ 6:1 قبل از ظهر ] [ منتظر ]





برچسب‌ها: چادر,
[ دو شنبه 21 مرداد 1392 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ منتظر ]
[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 3:14 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

 





برچسب‌ها: حیا چتر نجات, , , ,
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 5:43 بعد از ظهر ] [ منتظر ]
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 5:43 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

                                                        

به گزارش گرداب، خانم "فا بیان"، جوان ۲۸ ساله‌ای است که تا مدتی پیش یکی از سر‌شناس‌ترین مدل‌های فرانسه به شمار می‌رفت؛ مسلمان شده و پس از ترک شغل خود به عنوان مدل لباس، به شغل پرستاری روی آورد. 

گفته می‌شود او پس از مسلمان شدن و فراگیری حرفه پرستاری، زندگی مرفه سابق خود را‌‌ رها کرده و به افغانستان سفر کرد تا در کنار مبارزان این کشور به درمان آنان بپردازد.

"فا بیان" طی اظهاراتی در این باره گفت: «اگر لطف و رحمت خداوند شامل من نمی‌شد، هیچ‌گاه نمی‌توانستم مسلمان شوم و تا آخر عمرم مانند یک حیوان زندگی می‌کردم. من در آن زندگی فقط به دنبال سیراب کردن هوس و شهوت‌های خود بودم و هیچ اصول و ارزشی برای خود نداشتم. از کودکی آرزو داشتم پرستار شوم، اکنون که مسلمان شده‌ام به آرزوی خود رسیده‌ام.»

 





برچسب‌ها: "فا بیان" مانکن فرانسوی مسلمان شد + عکس,
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 5:43 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

باور کن فقط این شیاطین انسی حجابت را می خواهند..............مظلومیت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را درک کنیم.........

                                            چرا می خواهی هم با بدحجابی ارزش خود رابشکنی و هم دل عزیز زهرا سلام الله علیها را بشکنی ....خواهشا نشکن





برچسب‌ها: جواب سوال با شما , , , , , , , , , , , ( لطفا شرکت کنید ), ,
[ چهار شنبه 16 مرداد 1392 ] [ 11:45 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

 

امام علی علیه السلام می فرمایند: مَنْ اطْلَقَ طَرَفَهُ کَثُرَ أسَفُهُ : هر کس عنان چشم خود را رها کند حسرت و اندوهش بسیار شود.

وقتی در کوچه های شلوغ پلوغ تهران قدم می زنی، خیلی باید مراقب توجیه های شیطان باشی. حتی یک لحظه هم نباید از دلایل خود برای نگاه نکردن به نامحرم غافل شوی. چرا که با یک لحظه غفلت هم چیزی را از دست خواهیم داد.
اما میان راه های مختلف جستجو کردم. خیلی دلایل منطقی جامعه شناختی و روانشناختی برای نگاه نکردن به نامحرم داشته ام. بسیار هم این دلایل، یاری ام کرده اند. می دانم نگاه به نامحرم حتی با دلیل کنجکاوی و کسب اطلاع و …، چگونه می تواند سلامت جنسی جامعه را به خطر اندازد.
وقتی برای حفظ سلامت جنسی جامعه چشم می پوشی، بازهم نفعی هست که تو را به آن وا می دارد. اما راهی هست برای اینکه از حتی برای طمع به این نفع هم نباشد.
برای فرو بستن چشم هایم، بهانه ای زیباتر از اینکه خداوند گفته ای مومن به من! چشمت را از نگاه ناروا فرو بند، پیدا نکردم.
قُلْ لِلْمُۆْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذٰلِکَ أَزْکَی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ‌
به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند، که این برای آنان پاکیزه ‏تر است، زیرا خدا به آنچه می‏ کنند آگاه است.» سوره مبارکه نور – آیه 30

منیع:\تبیان




[ دو شنبه 14 مرداد 1392 ] [ 4:35 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

       در خواست از ماه عسل برای دعوت از خانم هایی که در راه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب قرار گرفتند..ماه عسل

 در خواست از ماه عسل برای دعوت از خانم هایی که در راه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب قرار گرفتند

در خواست از ماه عسل برای دعوت از خانم هایی که در راه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب قرار گرفتند.
maheasal@tv۳.ir
پیام:۲۰۰۰۰۳۵۵
لطفا در رسانه خودتون این مطلب رو منتشر کنید





برچسب‌ها: در خواست از ماه عسل برای دعوت از خانم هایی که در راه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب قرار گرفتند, ,
[ دو شنبه 14 مرداد 1392 ] [ 4:35 بعد از ظهر ] [ منتظر ]

                              


کنترل شهوت
توصیه: شرط دوران عزب(1) آن است که چشم را از ناشایست بازداری ونادیدنی نبینی، و به نااندیشیدنی نیندیشی، وآتش شهوت را بنشانی، و دل از مشغولی به زیبا رویان نگاه داری، و هوای نفس را بازگو نکنی، تا مقبول باشی.(2)
راه کنترل شهوت
توصیه: هیچ لشکر از لشکرهای شهوت نیست، الّا که آتش آن را به تلاش می توان نشاند؛ زیرا آفتی که در تو است و سیلتِ دفع آن هم با تو باشد، و برای زائل شدن شهوت تو، نیاز به حضور غیری نیست. و زوال شهوت به دو چیز باشد: یکی آنچه آدمی از عهده آن برمی آید، ودیگر، آنچه با تلاش و کوشش به دست بر نمی آید. آنچه اندر توان آدمی است، گرسنگی باشد، و آنچه ازتوان بیرون باشد یا خوفی بیقرار است، یا حبّی صادق که خداوند خود اندراجزای جسد پراکند.(3)
شهوت متعادل
نکته: بدان که اندر این شهوت نیز افراط هست و تفریط و میانه روی. افراط آن بود که چنان شود که از زشت کاری ها شرم ندارد وهمگی خویش در کارشهوت کند. و چون چنین بود شکستن ان واجب بود به روزه، و اگر شکسته نشود زن گیرد. و تفریط آن بود که شهوت به کلی کنار نهد و این نقصان بود. و اعتدال آن بود که شهوت، در اختیاربود. و کس بود که چیزها خورد تا شهوت وی زیادت شود، و این از جهل بود و مَثَل وی چون کسی بود که آشیان زنبور به هم زند تا اندر وی افتند و وی را بگزند. مگر کسی که زن گرفته باشد و مقصود وی نگاه داشتن جانب زنان بود، که پناه گاه ایشان مردانند.(4 )
عشق سبب فوران شهوت
نکته و توصیه: یکی از آفات شهوت، عشق است، و سبب آن معصیت های بسیار باشد؛ و اگر اندر آغاز آن احتیاط نکند، اختیار از دست بیرون شود. و احتیاط ، نگاه داشتن چشم است. اگر تصادفاً

 





برچسب‌ها: نکات مهم برای دختر و پسرجوان,
ادامه مطلب
[ شنبه 12 مرداد 1392 ] [ 2:54 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

درباره وبلاگ

دختران دیروز وامروز
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

کد لوگو وبلاگ یا صاحب الزمان

یا صاحب الزمان

3-به ظاهر نیست
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

کد متحرک کردن عنوان وب

كدهای جاوا وبلاگ




کد متحرک کردن عنوان وب