تفکیک جنسیتی برای سلامت جامعه شرط اساسی است. چادر و رعایت محرم و نامحرمی و اختصاصیافتن بعض مشاغل به زن، و بعض مشاغل به مرد بر اساس همین تفکیک لازم جنسیتی و ترتیبات و ضوابط آن است.
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مدظله الوارف به نامه دختر جوانی که به تازگی در مشهد مقدس سؤالاتی درباره حجاب و فلسفهی آن مطرح کرده بود، پاسخ داد.
متن نامه و پاسخ معظم له به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مرجع عزیز و عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
سلام علیکم؛
من دختری 21 ساله هستم. شما را بارها در مشهد دیدهام، و به شما به چشم یک پدر معنوی نگاه میکنم. آقا من یک دختر بدحجاب هستم، راستش نمیدانم حجاب چیست؟ چرا حجاب بر ما واجب است؟ چرا حجاب ارزش است؟ آیا چادر یک تکه پارچه با ارزش و مقدس است؟ دختر 9 ساله از چادر چه میداند؟ چرا فقط در دین ما چادر و حجاب وجود دارد، یعنی پیامبران دیگر نمیدانستند؟!
آیا معنای پوشش، نبودن من در جامعه نیست؟ پس چگونه باید برای جامعه مفید باشم؟چرا ما زنان باید تاوان دلهای مریض بعضی مردان را بدهیم؟ آیا بهتر نیست حجاب در کشور اختیاری باشد؟ لطفاً مرا نصیحت کنید و به سؤالاتم جواب دهید که من پیجوی حقیقتم. منتظر پاسخ شما هستم. بسم الله الرحمن الرحیم
علیکم السلام و رحمة الله
دخترم! انشاءالله تعالی تندرست و سعادتمند باشید و اندیشههای نیک و درست را در خود پرورش دهید. نامه شما را خواندم. از بیداری باطن و معنویت پاک و اصالت فطرت شما امیدوار شدم.
قبل از هر پاسخی دقت فرمایید که این جملهی «در کجای قرآن آمده …؟»، اخیراً توسط سایتها و سایر امکانات و ابزار تبلیغاتی وهابیت بسیار رایج شده است و شیعیان و اهل سنتی که خود را اهل اسلام میدانند و به همین دلیل میخواهند استناد به قرآن کریم نماید، باید بسیار مراقب این حقهی انحرافی باشند.
«در کجای قرآن آمده است …؟» استدلال کسانی است که در ابتدای اسلام مدعی شدند «حسبنا کتاب الله – کتاب خدا برای ما کافیست» و امروز هم مدعی هستند که کتاب خدا در اختیارمان هست و خودمان میخوانیم و نیازی به هیچ معلم، راهنما، عالم، مفسر و … نیز ندارد و به هر چه در ظاهر آیات آمده نیز به آن شکلی که خودمان میفهمیم استناد میکنیم! در واقع میگویند: کتابی در دست میگیریم، ولی خود دین جعل میکنیم.اگر چه همهی این ادعاها برای جلوگیری از فهم مردم از قرآن و اسلام به واسطهی تعلیم معصومین (ع) که معادن علم الهی و مخازن وحی هستند میباشد، اما همین ظاهر آیات قرآن کریم که برای همگان نیز قابل فهم میباشد، راه فرار و توجیه و ایجاد انحراف «به نام قرآن – علیه قرآن» را بر آنان بسته و دستور به اطاعت از رسول اکرم (ص) و اهل عصمت (ع) و راسخون در علم و … داده است. تا معلوم شود «حسبنا کتابالله» نه ریشهی قرآنی دارد و دلیل عقلی. بلکه مغایر با این آموزهها و عقل و فهم انسان است.
حال ما از آنان میپرسیم که در کجای قرآن آمده است که به ظاهر قرآن بسنده کنید – که میکنید؟ در کجای قرآن آمده که علم بدون معلم قابل فراگیری است – که مدعی هستید خودمان از کتاب همه چیز را میفهمیم؟ اگر این طور است چرا این همه مدرسه و دانشگاه و … دایر کردید، کافی بود که هفت میلیارد کتاب فیزیک یا ریاضی و یا … چاپ و توزیع میکردید تا همه انیشتن شوند. وانگهی در مورد احکام الهی میپرسیم: در کجای قرآن کریم آمده است که نماز صبح دو رکعت و نماز ظهر چهار رکعت است؟ کجای قرآن کریم آمده که به هنگام نماز ابتدا باید نیت کرد و سپس تکبیر گفت؟ در کجایش آمده که قرائت سورهی حمد واجب است – دستور به ترتیب در کجایش آمده است؟ کجای قرآن نوشته که در هر رکعت باید یک رکوع و دو سجده نمود؟ در کجا آمده که مناسک حج چگونه و دفعات طواف چند دور است و نقطهی آغاز و پایان در طواف کجاست – اگر برعکس طواف کنیم چه میشود؟
تحمل سختی و مشقت جزئی از جریان زندگی هر انسانی است. (نابرده رنج، گنج میسر نمی شود). اگر رعایت حجاب دارای سختی هایی باشه انجام واجباتی نظیر نماز، روزه ،حج، جهاد و ... هم راحت و آسان نیست هر کدام سختی هایی به همراه خودش داره.
آیا از خواب ناز سحرگاه برخاستن ، وضو گرفتن و نماز خواندن رنج و سختی نداره؟ آیا در گرمای طاقت فرسای تابستان روزه گرفتن و تشنگی، گرسنگی رو تحمل کردن خستگی و زحمت نداره؟
در مورد حجاب هم تحمل این زحمت و سختی در مقابل آثار و برکاتی که خداوند قرار داده و از همه مهمتر خوشنودی خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار ناچیز و چه بسا شیرن و گواراست.
این رو هم نباید فراموش کرد کسانی که از حجاب گریزانند و عواقب بدی که در اثر بی حجابی و انحرافات اخلاقی دچار میشند و موحب از هم پاشیدن کانون خانواده و... میشه بسیار فراتر از سختی های ظاهری حجاب است. و از این بالاتر رنج و عذاب الهی در جهنم، اصلا قابل مقایسه با این زحمات نیست!
در رابطه با این بحث، آیه 216 سوره بقره رو می آورم : (عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون)؛ " چه بسا چیزی را دوست نداشته باشید، حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است و خدا می داند و شما نمی دانید". سايت دختران باحجاب
دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی اسلام گرایان روشنفکر در سطح کشور مطرح می شود همین امر باعث شده تا زنان و دختران زیادی به این ورزش روی آورند.
دوچرخه سواری بانوان چند وقتی است که بشدت از سوی برخی روشنفکران سیاسی زن در سطح کشور مطرح می شود که با حمایت و تشویق سعی می کنند زنان ایرانی را به دوچرخه سواری سوق دهند و مدعی هستند که این یک ورزش است چرا باید حقوق زنان پایمال شود؟! و زنان از این امر مهم که تناسب وزنی هم به آنها می دهد نهی شود؟ و مسائل دیگری کخ این روزها از گوشه و کنار کشور می شنویم.
اما در چند ماهه گذشته گویا در سایه غفلت و بی توجهی مسئولین فرهنگی و انتظامی زنان و دختران دوچرخه سوار که فقط در محیط های مخصوص بانوان مشغول دوچرخه سواری بوده اند جرات پیدا کرده و به سطح شهر و بوستان ها و پارک ها آمده اند و با اوضاع بسیار اسف بار و با تشویق زنان سیاسی روشنفکر مشغول دوچرهع سواری در سطح شهر ها هستند و فرهنگ ایرانی و اسلامی را زیر چرخ های دوچرخه هایشان له و آسفالت می کنند.
این دو روایت، بانوان را از نشستن بر زین و سوارکاری نهی می کند و شدت نهی در روایات دوم به حدی است که مرتکب این عمل موردنفرین امام صادق (علیه السلام) قرار گرفته است. امام صادق (علیه السلام) در ضمن روایت دیگری که علائم آخر الزمان را بیان می کنند، چنین فرمودند: « ( در آن زمان) زنان بر زین ها سوار می شوند» . (3)
امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی با اشاره به این نهی، می فرمایند: « زنان خود را، بر زینها سوار نکنید، که این کار باعث تحریک و تهییج شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود. » (4)
تلاش غربیها برای نفی حجاب اهداف سیاسی را دنبال میکند ویژه
عباس امیریفر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: حجاب در اسلام برای امنیت زنان معین شده تا آنها در جامعه به بهانههای واهی مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه حجاب برای ارزش بخشیدن و عزت دادن به زنان بوده و شان آنها را افزایش میدهد، افزود: زنانی که دارای حجاب هستند در جامعه مورد طمع شخصی افراد بیمار دل نمیشوند اما بدحجابی و بیبند و باری موجب میشود تا از زنان بهره کشی صورت گیرد.
امیریفر با اشاره به اینکه حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی نمیشود، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی بانوان مسلمان با حجاب کامل در بین مردم حضور یافته و خطبه خواندند و این حرکت بزرگ بانوی اسلام نشان میدهد که دین مبین اسلام هرگز حجاب را مانع حضور زنان در عرصه فعالیتهای اجتماعی مشخص نکرده بلکه در راستای حفظ ارزش زنان نهاده است.
امیریفر با اشاره به اینکه غربیها تلاش میکنند زن مسلمان محجه را فردی منفع در جامعه نشان دهند، گفت: حجاب نه تنها مانع فعالیت زن مسلمان نیست بلکه موجب حضور سازنده وی در جامعه میشود.
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زنان محجبه با چادر و پوشش در تمامی عرصهها حضور یافته هیچ مانعی برای حضور و فعالیت آنها وجود نداشته است.
وی تاکید کرد: حضرت زینب نیز با حجاب همچون مادر خود در مقابل همه ایستادند و با قاطعیت خطبهای قرائت کردند که موجب رسوا شدن دشمنان شد و این امر الگوی برای دختران و زنان جامعه اسلامی است که با قاطعیت و حفظ شئونات خود میتوانند در تمام عرصهها حضور یابند.
امیریفر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب مانع فعالیتهای اجتماعی نمیشود و باید برای حضور بیشتر بانوان در جامعه سرمایهگذاری شود و آنها به عنوان الگو برای دیگران قرار گیرند.
روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی درباره ماه مبارک رمضان تأکید کرد که ظهور دین اسلام جایگاه زنان را در جوامع بشری ارتقاء داده و این فرصت را در اختیار آنها گذاشته تا در جامعه ایفای نقش کنند.
به گزارش فارس، روزنامه الکترونیکی "هافینگتون پست" در یکی از صفحات امروز خود مطلبی را به قلم "کاشف چادری" منتشر کرده است که ماه رمضان و برگزاری مراسم شب قدر توسط مسلمانان در این ماه میپردازد و تأکید میکند: اسلام به زنان اجازه میدهد تا قدرت و حق ایفای نقش در جامعه را داشته باشند. این گزارش افزود: اسلام درست زمانی آمد که زنان از هیچ احترام و حقی در جامعه بشری برخوردار نبودند و به آنها به دید موجودی پست در مقابل مردان نگریسته میشد و با ظهور اسلام برای نخستین بار زنان به جایگاهی ارتقاء یافتند که بتوانند در جوامع تأثیرگذار باشند.
نویسنده این مطلب در ادامه تأکید کرد: اسلام احترام به والدین را به انسانها آموخت و پیامبر اسلام(ص) به وضوح اعلام کرد که مادر حقوقش از پدر هم بیشتر است و حتی وعده داده است که بهشت زیر پای مادران است.
در ادامه این گزارش آمده است: اسلام حتی خوشرفتاری با همسران و زنان را نیز به ما آموخته است. با ظهور اسلام به زنان حتی حق ارث و حق برابر در منزل داده شد.
رسانهها و مطبوعات غربی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان توجهی خاصی به مراسم عبادی مسلمانان در این ماه مبارک نشان داده اند و هر روزه شاهد انتشار گزارشهایی درباره آیین عبادی اسلام در این ماه در این رسانهها هستیم.
تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است.
به گزارش مشرق، تصویری که مشاهده می کنید، نمایی است تاریخی از یک مدرسه ی دخترانه . تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز با پوششی سفید رنگ در حیاط دیده می شوند. حیاطی که از چادر های نیم سوخته سیاه شده است. ساعت ده و سی دقیقه ی روز دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۵، در حالی که دانش آموزان مدرسه دخترانه زینبیه در شهر میانه، برای جشن های هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهیا می شدند، جنگنده بمب افکن های رژیم بعثی عراق، چندین بمب را در این مدرسه فرو ریخته و ساختمان آن را به آتش و خون کشیدند. در جریان این بمباران وحشیانه، که به تلافی پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ صورت گرفت، ۳۷ تن از دختران دانش آموزِ این مدرسه به شهادت رسیدند.
این عکس، ساعاتی پس از بمباران مدرسه ثبت رسیده است:
منبع:سایت یالثارات ر هشدار:::: دقت کنید ای بی حجابها چگونه می توانید جوابگو شهدا باشید...
داستانهاي پند آموز در رسانه ملي ديگر جاي خود را به لوده بازي و حرکات موزون مجريان و بازيگران کودک داده است وهمين رفتارها سبب ميشود که کودک امروز به شادي کاذب عادت کند.....
یکی از پایگاه های خبری : رسانه به عنوان يکي از تاثيرگذارترين مولفههای امروز بشري همواره در عصر حاضر داراي جايگاه ويژهاي بوده است. اين بديهي است که کار هر رسانه ارسال پيام است. هر رسانهاي براي ارسال پيام خود برنامه ريزيهاي لازم را انجام ميدهد و رسانهاي موفق تر است که پيامي که در نظر دارد را به ساده ترين شکل ممکن و با هدفگذاري مشخص به مخاطب عرضه کند. اما در اين ميان سينما و تلويزيون ايران همواره پيامهايي را به مخاطبان خود ارسال کردهاند که با هدفگذاري اوليه آن مغاير بوده است.
در اين ميان شايد اين کودکان و آينده سازان فردا باشند که در هجمه بيامان اطلاعات درحق آنان اجحاف شده است. رسانه ملي در اين ميان برنامههاي متعددي تهيه و پخش نموده است وحتي شبکهاي نيز به نام شبکه پويا نمايي براي کودکان راهاندازي شده است، اما با نگاهي ساده و تجزيه وتحليل پيامهايي که از طريق برنامههاي کودک سيما منتقل ميشود، به وضوح متوجه خواهيم شد که يا کودکان به عنوان مخاطب نهايي اين آثار شناخته نميشوند يا اينکه آنقدر مکاتب انحرافي در اين آثار رخنه کرده است که کودک امروز به موش آزمايشگاهي براي تزريق هزاران فکر انحرافي تبديل ميشود.
کودک امروز از يک سو در معرض پيامهاي برنامهريزي شده غرب است که سبک زندگي غربي با شاخصه باربيگري که جز فحشا و ابتذال سرمنزلي ندارد را تبليغ ميکند و از سوي ديگر در معرض برنامههاي التقاطي و پيامهاي ناهماهنگ داخلي قرار دارد که با توجه به ذهن فعال کودکان امروز اثري متاسفانه نامطلوب در آنان ميگذارد.
مسئله تبليغات بي حد و حصر غرب در اين زمينه شايد تا حدودي غير قابل کنترل باشد و به قول معروف حرجي بر آن نيست، اما در مورد توليدات داخلي که محصول کمپاني رسانه ملي است چه بايد گفت؟ شايد با مثال بتوان به طور ملموس تر عمق فاجعه را در رسانه ملي در اين زمينه مشاهده کرد.
«آب پريا» سريالي بود که در نوروز سال ۹۲ به عنوان هديه نوروزي رسانه ملي به کودکان تقديم شد.
بر حسب وظیفه باید چند جمله به عنوان وصیت و یا پیام برای شما امت مسلمان و خانواده گرامیام بنگارم...
تو ای خواهرم، همانطوری که دوستانم سفارش و وصیت نمودند که سیاهی چادرت کوبندهتر از سرخی خون من است؛ من هم سفارش میکنم در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،سایت جلوه ایثار نوشت: روحانی شهید خشایار مهدی امیر توبی درسال ۱۳۴۷ در تنکابن پا به عرصه گیتی نهاد، پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی با علاقه بسیاری به حوزه علمیه رفت و در آن جا مشغول به تحصیل علوم و معارف الهی گشت و از خرمن دانش استادان بزرگی خوشهها چید و کسب فیض نمود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش گسترده و فعالیتی چشمگیر، نقش بسزایی در راه تبلیغ و انتشار دستورات و فرامین قرآنی و احکام درخشان اسلامی ایفا کرد و به عنوان یاری صدیق و پشتیبانی وارسته، در راه پشبرد اهداف انقلاب و شکوفایی آن از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
شاید میخواست بازوان کبود و پهلو شکسته را با سرانگشتانش و قلم موی مژگان بر آن بوم بلند با سیاه قلم آن نقاشی کند، در ۲۳/۳/۱۳۶۷ در سرزمین خونین شلمچه، روح بلندش به آسمان پرواز کرد، باری هیچ سینهای به اندازه سینه آسمان زخمی نیست. شهیدان بهتر از همه می دانند؛ چون آسمانیاند.
* وصیت نامه
«قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا» (زمر/۵۳) ای بندگان من که نسبت به جان خودتان زیادهروی و ولخرجی و بیهوده کاری کردهاید از رحمت خدا مأیوس و ناامید نباشید، خداوند همه گناهان را میآمرزد.
با درود و سلام به پیشگاه مقدس آقا امام زمان -عجل الله تعالی فرجه- و نایب بر حقش، امام خمینی و با درود و سلام به امید امام و یاوران باوفا و دلسوز او و با درود و سلام به رزمندگان و شهدا و معلولین ومجروحین و با درود و سلام خدمت شما برادران و خواهران، پدران و مادران، جمیعاً سلام علیکم ورحمتالله.
بر حسب وظیفه باید چند جمله به عنوان وصیت و یا پیام برای شما امت مسلمان و خانواده گرامیام بنگارم: اول از همه، از کلیه برادران و خواهران و پدر و مادرم تقاضای عفو و بخشش دارم. * حاضر بودم که چندین دامادی این دنیا را بدهم و به این دامادی برسم
عزیزانی که در مراسم عزای من هستید، شما در مراسم عروسی من هستید و این دامادی چه صفایی دارد، حاضر بودم که چندین دامادی این دنیا را بدهم و به این دامادی برسم که رسیدم.
نکته دیگر این که برادران، جبههها را فراموش نکنید و سلاحم را بر دارید و بر خدا توکل کنید که پیروزی از آن شما و ما است و مطلب دیگر این که از استادم پوزش میخواهم که نتوانستم حق استادی او را ادا نمایم.
* در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد برادران و خواهران! موازین اسلام را رعایت کنید و تو ای خواهرم، همانطوری که دوستانم سفارش و وصیت نمودند که سیاهی چادرت کوبندهتر از سرخی خون من است؛ من هم چنین سفارشی را میکنم من خیلی روی حجاب خواهران خیلی حساس هستم؛ در مراسم من هیچ بدحجابی نباید باشد. بقیه را در ادامه بخوانید
این روزها به تدریج لباسهای تابستانه وارد بازار میشود و جالب اینجاست که امروز ویترینهای فروشگاههای لباس کالاهایی را به مردم عرضه مینمایند که هیچ سنخیتی با معیارهای اسلامی ایرانی نداشته و تقلیدی کورکورانه از غرب است.
به گزارش یکی از پایگاه های ، پوشاندن ضروری مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست توسط زنان مسلمان، در برابر مردانی است که طبق شریعت اسلامی نامحرم شمرده میشوند.
از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد. حجاب آن گونه که بعضیها پنداشتهاند صرفا یک تکلیف شخصی نیست، بلکه افزون بر آن یک مسئله عاطفی، روانی، خانوادگی و اجتماعی است. ....
*فروشندگانی خاص
امروزه اوضاع جامعه طوری شده که حتی مغازههایی که به فروشنده زن نیاز دارند برای شغلهای مورد نظر بانوانی را انتخاب میکنند که حجاب کم رنگی دارند. فروشندگانی در برخی فروشگاهها به کار گرفته میشوند که با آرایشهای آن چنانی در محل کار حاضر شوند و حجاب کاملی هم نداشته باشند.
البته مثل برخی از معضلات باز هم نظارتی بر این اقدامات وجود ندارد و مغازهها و فروشگاههای لباس و برخی فروشگاهها تبدیل به محل عرضه مدلهای جدید شده است که توسط فروشندگان آن عرضه میشود.
البته بسیاری از این فروشندگان خود تبدیل به مانکنهایی سیار شدهاند که لباسهای خاص و مورد نظر صاحب کالا را همزمان با فروشندگی تبلیغ میکنند و خریدار را با لطایف الحیلی وادار به خرید کالای مورد نظر خود میکنند.
*فصل گرما و حجاب
این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما تغییراتی در پوشش لباس بیشتر بانوان نیز به چشم میخورد، چرا که فصل گرما بهانهای برای کوتاه و کم رنگ شدن حجاب برخی شده است. با گرم شدن هوا، حرف و حدیثها در مورد موضوع حجاب و مشاهده بیحجابی در سطح جامعه نیز گرم میشود.
اما بسیاری از کاربران ایرانی، (مخصوصا خانم ها) فیس بوک در بخش انتخاب "عکس نمایه خود” عکسی بد پوشش و بی حجاب را انتخاب می کنند که این موضوع نگران کننده است؛ کافی است شما نام یکی از همکاران، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، هم محله ای ها و … را که احساس می کنید در این سایت عضو است را پس از عضویت در این سایت جستجو کنید، که در اغلب موارد در صورت عضویت این افراد، با عکس های "عجیبی” مواجه می شوید که باعث تاسف و ناراحتی شما می شود.
سوال اینجاست که چرا باید برخی از مردم کشورمان در مواجهه با این پدیده به این شکل منفعلانه برخورد کرده و به راحتی استحاله شوند؟ البته تمام کسانی که عکس های بد پوشش را در این سایت قرار می دهند جاهل مقصر نیستند و در حقیقت این موضوع را به عنوان یک عرف قبول کرده و باورشان شده که تنها در یک "اتاق خصوصی” که دوستان هم جنسشان آنها را می بینند مشغول زندگی روزمره خود هستند؛ و نا گفته نماند کسانی هم هستند که با اغراض فرهنگی و اجتماعی اقدام به این کار می کنند.
عصمت دولتشاهی آخرین زن رضا شاه در خاطرات خود به کشف حجاب و اینکه خود آنها نیز از بیحجابی خجالت میکشیدند اشاره میکند. وی میگوید:
در آن زمان کلیه طبقات مردم پایبند به اصول اخلاقی خاصی بودند. خانمها در کوچه و خیابان کمتر رفت و آمد میکردند. مسئله چادر نبود و بیشتر زنان در آن روزگار چاقچور داشتند که نوعی روبنده بود. در چنان اوضاع و احوالی، یک دفعه با زور و اعمال قدرت، دستور رفع حجاب داده شد. به همین جهت هم با عکسالعمل شدید مردم روبه رو شد.
یادم میآید ما حتی موقعی که در اتومبیل نشسته بودیم و حجاب نداشتیم از دیدن عابرین خجالت میکشیدیم. این موضوع مربوط به طبقه خاصی نبود و عموم مردم از این دستور بدون مطالعه در رنج و عذاب بودند. رضاشاه دستور داده بود که همه ما باید بیحجاب باشیم. این کار اول بسیار مشکل بود، خجالت میکشیدیم و خیلی ناراحت بودیم. اوایل کلاه پوست سرمان میگذاشتیم و پالتو پوست با یقه بلند میپوشیدیم. سعی میکردیم کمتر در انظار ظاهر شویم و به همین جهت اغلب به بیرون شهر میرفتیم. یادم میآید در آن روزها معمولاً به باغ حسامالسلطنه در اکبرآباد میرفتم تا ناچار نباشم در انظار عموم مردم بیحجاب باشم. چون از خودمان اختیار نداشتیم مجبور به اطاعت از دستور شده بودیم.
اخیرا گروه های معاند نظام و ضد دین دختران و زنان ایرانی را تشویق به کشف حجاب می کنند که متاسفانه چند زن خودفروخته بی دین در تهران و چند شهر دیگر پروژه بی عفتی در جامعه ایرانی و اسلامی را اجرا کرده اند.
اخیرا چند زن خود فروخته در شهر های مختلف کشور اقدام به کشف حجاب کرده اند تا بی عفتی در جامعه را ترویج نمایند و پروژه کشف حجاب که توسط گروه های ضد انقلاب و بی دین القا شده است را اجرا نمایند که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ماموران وزارت اطلاعات و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی این اقدامات خنثی گردید و عوامل تشویق کننده آن در چند روز گذشته دستگیر شده اند. یکی از خبرنگاران انقلاب نیوز با پیگیری هایی که در تهران انجام داده است توانسته یکی از زنان بی بند وبار که در تهران اقدام به کشف حجاب کرده و یکی از سرکردگان و خودفروخته های ضد انقلاب بوده است با همکاری نیروی انتظامی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر کردند. این زن ضد دین که در چند روز گذشته در تهران بصورت آزادانه گشت و گذار می کرده است و کسی هم متوجه زن بودن وی نشده در صحبت کردن با خبرنگار انقلاب بصورت اتفاقی و از روی لحن صحبت کردن و اندام وی مشخص شده که او زن است و اقدام به کشف کرده که با پیگیری و تعقیب کردنش بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی دستگیر شد.
تصاویر این زن خودفروخته و بی دین که اقدام به کشف حجاب در تهران کرده است:
رئیس بسیج جامعه زنان گفت: یک کار پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه وضعیت حجاب آغاز شده است که با مشخص شدن نتایج این تحقیق مشخص میشود چند درصد جامعه باحجاب هستند.
مینو اصلانی در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: اقدامات زیادی برای گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور انجام شده است که از جمله آنها میتوان به تشکیل شبکه خوشهای عفاف و حجاب اشاره کرد که هم اکنون 520 هزار نفر عضو دارد و به صورت خوشهای مورد آموزش قرار میگیرند.
وی همچنین با اشاره به راهاندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در مرداد ماه سال 89 ادامه داد: وظیفه این پژوهشکده شبکهسازی نخبگان و ایدهپردازان در زمینه عفاف و حجاب است که بالای 1500 نفر از مروجین فرهنگ عفاف و حجاب را ساماندهی کرده است و در تالارهای گفتمانی که تشکیل میشود به بررسی راهکارها و تبیین شرایط موجود میپردازند.
رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص شرایط کنونی عفاف و حجاب در جامعه گفت: هم اکنون با توجه به هجمههایی که از سوی دشمن انجام میشود وضعیت حجاب در جامعه ما وضعیت خوبی است اما برای بررسی دقیقتر و وضعیت عفاف و حجاب در جامعه یک کار تحقیقاتی و پژوهشی آغاز شده است که به صورت واضحتری شرایط موجود را تبیین میکند.
اصلانی ادامه داد: این کار پژوهشی وضعیت حجاب را به صورت درصدی نشان میدهد و با همکاری سازمان تحقیقات بسیج انجام می شود.
وی ادامه داد: این کار تقریباً سه ماه است که آغاز شده است و تا دو ماه ابتدایی سال آینده منتشر میشود.
در یوسف آباد تهران، خانوادهای بود که مرد خانواده، کارمند اداره بود، و همسرش رعایت حجاب و شئون اسلامی را نمیکرد. روزی طبق معمول، مرد به اداره میرود و زن نیز پس از دادن صبحانة بچهها به قصد خرید گوشت، از خانه بیرون میرود.
پس از گذشت چند ساعت، بچهها از بازی خسته شده و شروع به گریه میکنند و تا آمدن مرد به خانه، ناآرامی بچهها طول میکشد. مرد خانه، سراغ همسر خود را از بچهها میگیرد و بچهها میگویند که مادر برای خرید گوشت از خانه بیرون رفته و هنوز برنگشته، مرد سراغ قصاب محله میرود و پرس و جو میکند؛ ولی قصاب اظهار بیاطلاعی میکند.
آن مرد پس از تلفن به اقوام و آشنایان سراغ پاسگاه نیروی انتظامی میرود و جریان را تعریف میکند. مأموران پس از تحقیقات اولیه، سراغ قصاب رفته و از وی پرسش میکنند اما قصاب با قاطعیت تمام، اظهار بیاطلاعی کرد.
مأمورین به تفحص در مغازه پرداختند. سپس به زیرزمین که گوسفندان را پس از ذبح به آن جا میبردند، رفتند.
هنگام خارج شدن، مأمورین مقداری مو مییابند که موها، موی گوسفند نیست و قصاب برای بازجویی بیشتر به پاسگاه بردند.
سرانجام با پیگیریهای دقیق، قصاب به جنایت خود اعتراف کرد که:
این زن، همسایة ما بود ولی رعایت پاکدامنی را نمیکرد و سر و سینه خود را نمیپوشاند. و از جمال خوبی هم برخوردار بود. آن روز که به مغازه آمد به گونهای به خودش رسیده بود که نفس اماره مرا وادار کرد کامی از آن زن بگیرم.
او را برای دیدن گوشت بهتر به داخل مغازه دعوت کردم و به او گفتم گوشت خوب و مورد پسند شما، پشت یخچال است. وقتی پشت یخچال رفت او را به زیرزمین کشاندم و با کاردی که در دست داشتم او را تهدید کردم و از او خواستم تن به زنا بدهد، بیچاره میلرزید، اما چارهای نداشت.
در پایان که از او کامی گرفتم. افکار شیطانی مرا واداشت برای آن که کسی از ماجرا باخبر نشود، او را بکشم اما باز افکار شیطانی مرا رها نکرد و گوشت زن را جدا کرده، همراه گوشت گوسفندان چرخ کردم و فروختم و استخوانها را نیز در فلان منطقه خاک کردم.
این داستان از بدحجابی زن سرچشمه گرفت. شاید هیچگاه آن زن فکر نمیکرد که بدحجابی میتواند پایانی چنین تلخ و پرگناه داشته باشد و به تجاوز، قتل، یتیم شدن فرزندان و سرگردانی همسرش بینجامد و نیز چنین عواقبی برای قابل خود در پی داشته باشد.
با تخلیص، نقل از «فرشتگان زمین». ص 34 ـ تألیف عباس رحیمی، نشر جمال، قم، 1385.به نقل از گنجينه عفاف: مهدى نصيريان دهزيري . منبع:سایت http://www.hijabiran.com/page.php?pid=223&id=92
سایت ریحانه ها در نظر دارد از افراد مستعد واعلام آمادگی کننده جهت نویسندگی سایت و طراحی قالب سایت و... عضو گیری نماید به همین منظور این سایت عضو میپذیرد ..
ضمنا از 20 نفر از نویسندگان سایت در سال تقدیر به عملخواهد آورد..
همچنین این سایت نشریه فرهنگی ریحانه را در دو شماره به تیراژ4000 عدد موفق به چاپ گردیده است.
ضمنا برای عضویت در سایت و همچنین عضویت در نوشت مطالب سایت نام وفامیل خود وتوانائی خود در زمینه خاصی از وبلاگ نویسی و همچنین نظر وایده خود درباره سایت رابه
شماره پیامک 10005625224370 ارسال نمائید تاحساب کاربری ورمز عبور برایتان جهت همکاری با سایت ارسال گردد..
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای [...]
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران میباشد.
او با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۱ عضوی از خانواده مجموعههای تلویزیونی شد و با نقشآفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.
این روزها در مورد فساد در سینما زیاد بحث میشود، شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟
متاسفانه وقتی از فساد -به خصوص در سینما- صحبت میکنیم، ذهن همه به سمت فساد اخلاقی میرود و این اصلا اتفاق خوبی نیست. فساد در سینما لایههای مختلفی دارد. شاید بزرگترین نوع فساد در سینما همان مافیا باشد که در همه مراحل تولید فیلم و حتی در جشنوارهها دخالت میکند و در چیدمانها اثرگذار است؛ اینکه یک تهیهکننده و یا فیلمساز همیشه در ساخت فیلمش از یک بازیگر خاص استفاده میکند، اینها همه فساد است. بسیاری از زد و بندهایی که ممکن است درعرصههای دیگر هم وجود داشته باشد، به عنوان فساد مطرح است، اما همانطور که گفتم در اذهان عمومی فساد در سینما فساد اخلاقی است که این میتواند دو دلیل داشته باشد؛ یکی این است که در سینما شاید بیشتر از صنفهای دیگر رابطه زن و مرد وجود داشته باشد و این رابطه در بسیاری زمانها خیلی صمیمانه به نظر برسد. دلیل دوم هم این است که همیشه شایعات در این زمینه در مورد هنرمندان وجود داشته و رسانهها به ویژه رسانههای زرد نیز به این موضوعات میپردازند.
عمر من هم پاییزی دارد …
وقتی همــه ی رنگ هایم را از دست می دهم …
حال که به اختیار طبیعت پاییزی در راه است چرا بهار روحم را نابود کنم …
حجاب من دست درازی به روحم را محدود می کند…
و بهاری ابدی برایم بـه ارمغان می آورد …
خدایا حجاب خواهرانم را فاطمی و غیرت برادرانم را علوی قرار بده...
روز سه شنبه 13 فروردین 92 حوالی ساعت سه بعد از ظهر، اخبار ورزشی شبکه خبر با پخش گزارشی نزدیک به پنج دقیقه، به موتور سواری زنان پرداخت.
به گزارش خبرنگار عفت به نقل از رجانیوز در این گزارش، زنان موتور سوار ایرانی با حرکات نمایشی و ... در برابر دوربین، مهارت های! خود در این زمینه را نمایش داده و سپس به گفتگو با خبرنگار شبکه خبر می پرداختند.
نکته جالب توجه نیز آنکه مربی موتورسواران زن، یک مرد بود و با حضور در برابر دوربین از چگونگی تمرین های شاگردان خود سخن گفت!
جای سوال دارد که بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی، نوع نگاه رسانه ملی به الگوسازی از زن مسلمان، تا چه اندازه به بیراهه رفته است و مسئولین هر از چندگاهی با شعارهای کلیشه ای و تکراری در این باره، انتظار دارند فرهنگ دینی و ملی کشور، به حد مطلوب و ایده آل نزدیک شود.
واقعا ارزش اینه ...چرا حضرات معصومین (علیهم السلام) زنان خود را ترغیب به سوارکاری و مسابقات ونمایش های ...(العیاذ بالله ) نمی کردند.
خوب است احتمالا در این دوره مدرنفحشا در جامعه را با آزاد کردن روابط برخی مسئولی وروشنفکران می خواهند بردارند.؟؟!! جل الخالق ..حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) کجایید که به ابتکار وخلاقیت جدیدی برخی مسئولین رسیده اند.
آيا در ازدواج وجود مسافت زياد بين محل سکونت خانواده هاي دختر و پسر امر مهمي است؟
پاسخ :
لازم مي دانيم شما را ابتدا با معيارهاي كلي انتخاب همسر آشنا كنيم : معيارها و ملاك هايي كه در انتخاب همسر بايد در نظر گرفته شود دو نوع است :
الف . آنهايي كه ركن و اساس اند و براي يك زندگي سعادتمندانه حتما لازم اند.
ب . آنهايي كه شرط كمال هستند و براي بهتر و كاملتر شدن زندگي اند و بيشتر به سليقه و موقعيت افراد بستگي دارد.
ملاك هاي دسته اول عبارتند از:
1. تدين و دين دار بودن فرد. زيرا انساني كه دين ندارد هيچ ندارد انسان بي دين در حقيقت مرده ي متحرك است و كسي كه پاي بند به دين (كه اصلي ترين مسأله زندگي است) نباشد هيچ تضميني وجود ندارد كه پاي بند به رعايت حقوق همسر و زندگي مشترك باشد. انسان ديندار هرگز نمي تواند با همسر بي دين كنار بيايد و با هم زندگي سعادتمندانه اي داشته باشند.
در اسلام، مردان و زنان مؤمن به تعامل و روابط هدفمند و مبتنی بر توسعه ارزشهای دینی و فی مابین دعوت شدهاند:
«والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعضٍ یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلوة و یؤتون الزکاة و ...»؛
مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند – خلق را به کار نیک وادار و از کار زشت منع میکنند. نماز به پا میدارند و زکات میدهند...
و نیز در سوره نحل آیه 90 چنین آمده است:
«ان الله یامر بالعدل و الاحسان و ایتاء ذی القربی و ینهی عَن الفحشاء و المنکر »؛ «البته خدا (خلق را) فرمان به عدل و احسان میدهد و به بذل و عطا به خویشاوندان امر میکند و از افعال زشت و منکر و ظلم نهی میکند.
و در خصوص روابط دختران و پسران و زنان و مردان در جامعه و احترام متقابل(نور/ آیه30) این چنین تصریح شده است:
«قل للمومنین یغضوا مِن ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک اَزکی لهم اِنّ الله خبیرٌ بما یصنعون»
(و ای رسول ما) مؤمنین را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند، و فروج و اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) شما اصلح است البته خدا به هر چه می کنید کامل آگاه است. و نیز در مورد لزوم احترام مردان به زنان و پرهیز از تحقیر و تبعیض علیه آنان به جهت مقام و منزلت ویژه بانوان در رویکرد معصومین(علیهمالسلام) به همین مقدار اکتفا میشود که رسول گرامی اسلام (در عصر رنسانس که زنان و دختران، موجودات درجه دوم تلقی میشدند) کرامت و لئامت مرد را به نحوه سلوک و تعامل او با زن موکول نموده است. یعنی اگر مردان با دختران و زنان، برخوردی انسانی و اسلامی داشته باشند، محترم و کریم، وگرنه حقیر و لئیم خواهند بود.
مسألهی مادری، مسألهی همسری، مسألهی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است. در همهی طرحهایی که ما داریم، بایستی “خانواده ” مبنا باشد. یعنی شما اگر بزرگترین متخصص پزشکی یا هر رشتهی دیگری بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است. کدبانوی خانه شما باید باشید؛ اصلاً محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصی بکنیم، باید به ملکهی زنبور عسل تشبیه کنیم.
کانون خانواده، جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند؛ بچهها محبت و نوازش ببینند؛ شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خامتری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکنندهتر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است – حتّی نه نوازش مادر – باید نوازش ببیند. برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را میکند که مادر برای یک بچهی کوچک آن کار را میکند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند. اگر این احساسات و این عواطفِ محتاج وجود یک محور اصلی در خانه – که آن، خانم و کدبانوی خانه است – نباشد، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد بود.
به نظر ما، بحث هایی که در باب «پوشش زن» می شود، بحث های خوبی است که انجام می گیرد، منتهی باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به «پوشش زن» از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر آز آن شد، خراب خواهد شد.
مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که «حجاب» داشته باشیم،اما «چادر» نباشد این فکر غلطی است نه اینکه من بخواهم بگویم: «چادر»، نوع منحصر است، نه، من می گویم: «چادر» بهترین نوع «حجاب» است؛ یک نشانة ملی ماست. هیچ اشکالی هم ندارد،هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد.
اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می تواند «چادر» باشد وهمان طور که عرض کردم «چادر» بهترین نوع «حجاب» است. البته می توان «محجّبه» بود و «چادر» هم نداشت؛ منتهی همینجا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد. بعضی ها از «چادر» فرار می کنند، به خاطر این که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛منتهی از «چادر» که فرارمی کنند، به آن «حجاب واقعی» بدون چادر هم رونمی آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد! شما خیال کرده اید؛ که اگر ما «چادر» را کنار گذاشتیم،فرضاً آن «مقنعة» کذایی و آن لباس های« وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ» و همان هایی را که درقرآن هست، درست کردیم،دست از سر ما بر می دارند؟ نه،آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می خواهند؛همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛مثل زمان شاه که عمل می شد. بیانات رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی،اجتماعی زنان
میتواند روسری نصفه نیمه اش را هی بردارد و دوباره بزارد میتواند گاهی بادبزنش کند میتواند مانتوی سفید کوتاه نازک چسبان بپوشد تا گرمش نشود میتواند شلواری بپوشد که دمپایش تا صندلش 20 سانتیمتر فاصله داشته باشد میتواند جوراب هم نپوشد لاک هم لابدخنک کننده است بستنی هم لیس بزند روی نیمکت پارک بوی ادکلنش هم میتواند تا 10 متر پشت سرش تعقیبتش کند فرض کن ما بلد نیستیم مثل آنها باشیم فرض کن ما عادت کرده اند به این پارچه ی سیاه در این گرما فرض کن گرممان نمیشود فرض کن او روشنفکر و ماها اُمّل آخر او چه میداند چادر ترنم عطر یاس در فضای غبار آلود دنیاست آخر او چه میداند حجاب خنکا و زیبایی به وجود هر دختر مینشاند او میتواند خوش باشد به عرق نکردن در دنیا
خنکای بهشت گوارایتان دختران باحجابی که به عفت زهرا زیبنده اید................
هواداران نهادهای غیردولتی در استانبول عصر روز شنبه با برگزاری تظاهرات در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور و دستگیری علمای اسلامی را محکوم کردند.
مدتی است که بعد از کم کاری مسئولین فرهنگی کشور در پیگیری ارائه الگوی اسلامی ایرانی برای عروسک های مورد استفاده کودکان موجی از نماد های غربی نظیر باربی و دیگر نماد های صهیونیستی تحت غالب عروسک بازی کودکان وارد بازار شده است که با توجه به برخی از جذابیت های بصری آنها برای کودکان خانواده ها غافل از جنبه های ضد اخلاقی آن این میهمان های نا خوانده را به خانه های خود راه می دهند .
این اخبار در شرایطی منتشر می شود که بنا به عقیده متخصصین امور روانشناختی انس کودکان و دنیای نوجوانی آنها با اسباب بازی هایشان بسیار عمیق بوده و امکان سوق دادن این کودکان را به تمایلات جنسی زود رس فراهم می سازد .
استفاده از ترکیب اندام زنانه برای این عروسک ها و استفاده از مدل های آرایشی متفاوت در ساخت آنها این هم دم های کوچک و بزرگ خردسالان و کودکان را تبدیل به نوعی مانکن و آینه تمام نمای یک دختر زیبا کرده است که به عقیده روانشناسان بی شک انس گرفتن کودکان با این گونه اجسام منجر به تعلق زیاد به آنها و همزاد پنداری با این مدل ها می شود.
تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم.
یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس.
دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود.
خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت:
(توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟)
همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم.
دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت:
(چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...)
دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت..
عشق شما زنان مسلمان شیعه محجبه به حضرت زهرا سلام الله علیها و ایمانت واقعا حیرت آوره ..احسنت به جهاد شما...
در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی مطرح شد؛
تقدیر رهبر انقلاب از زنان ورزشکاری که با حجاب و وقار در میدانهای جهانی ورزشی حاضر میشوند/ مغرور نشدن، مردمی و جوانمرد ماندن از جمله ویژگیهای لازم برای یک ورزشکار است (۱۳۹۱/۱۲/۲۱ – ۱۱:۳۸)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲، قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور را سفیران هویت، تَشَخُص، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند و تأکید کردند: ورزشکاران قهرمان همانند قله ای هستند که زمینه ساز حرکت آحاد مردم بویژه استعدادهای جوان، به سمت قله ها می باشند.
یزید بن معاویه که یکی از شاخههای شجره ننگین بنی امیّه است و در قرآن اصل این شجره ـ به اتّفاق مفسّرین شیعه و سنی ـ به عنوان «شجره ملعونه» یاد شده و دورنمای آفت بار بر اسلام را پیامبر اکرم (ص) در خواب دیدند و از دیدنش آشفته و ناراحت بیدار شدند.
آن حضرت در خواب دیدند: بوزینهها ومیمونهایی در محراب ومنبرشان بازی میکنند، وبر روی هم میجهند و شهوت رانی میکنند، لذا ناراحت و غمگین بیدار شدند، آنگاه آیه نازل شد که:
یعنی: «(ای رسول ما!) هنگامی که به تو گفتیم: پروردگارت بر همه مردم احاطه دارد و قرار ندادیم آنچه در خواب به تو نشان دادیم جز آزمایشی برای مردم و شجره ملعونه را و ما آنها را از عواقب آن میترسانیم ولی زیاد نمیکند آنها را جز طغیانِ بزرگی».
. «نقشه کشف حجاب» که از روز عاشورا پس از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران فداکارش و تاراجِ اموال و اثاثیه آن حضرت و اهل بیتش شروع شد و چادر و مقنعه از سر زنها ربودند، ولی با عکس العملها و سخنرانیهای کوبنده اسیران اهل بیت مانند: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و ام کلثوم (س) و سکینه (س) و فاطمه (س) روبرو و خنثی گردید.
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.