در یوسف آباد تهران، خانوادهای بود که مرد خانواده، کارمند اداره بود، و همسرش رعایت حجاب و شئون اسلامی را نمیکرد. روزی طبق معمول، مرد به اداره میرود و زن نیز پس از دادن صبحانة بچهها به قصد خرید گوشت، از خانه بیرون میرود.
پس از گذشت چند ساعت، بچهها از بازی خسته شده و شروع به گریه میکنند و تا آمدن مرد به خانه، ناآرامی بچهها طول میکشد. مرد خانه، سراغ همسر خود را از بچهها میگیرد و بچهها میگویند که مادر برای خرید گوشت از خانه بیرون رفته و هنوز برنگشته، مرد سراغ قصاب محله میرود و پرس و جو میکند؛ ولی قصاب اظهار بیاطلاعی میکند.
آن مرد پس از تلفن به اقوام و آشنایان سراغ پاسگاه نیروی انتظامی میرود و جریان را تعریف میکند. مأموران پس از تحقیقات اولیه، سراغ قصاب رفته و از وی پرسش میکنند اما قصاب با قاطعیت تمام، اظهار بیاطلاعی کرد.
مأمورین به تفحص در مغازه پرداختند. سپس به زیرزمین که گوسفندان را پس از ذبح به آن جا میبردند، رفتند.
هنگام خارج شدن، مأمورین مقداری مو مییابند که موها، موی گوسفند نیست و قصاب برای بازجویی بیشتر به پاسگاه بردند.
سرانجام با پیگیریهای دقیق، قصاب به جنایت خود اعتراف کرد که:
این زن، همسایة ما بود ولی رعایت پاکدامنی را نمیکرد و سر و سینه خود را نمیپوشاند. و از جمال خوبی هم برخوردار بود. آن روز که به مغازه آمد به گونهای به خودش رسیده بود که نفس اماره مرا وادار کرد کامی از آن زن بگیرم.
او را برای دیدن گوشت بهتر به داخل مغازه دعوت کردم و به او گفتم گوشت خوب و مورد پسند شما، پشت یخچال است. وقتی پشت یخچال رفت او را به زیرزمین کشاندم و با کاردی که در دست داشتم او را تهدید کردم و از او خواستم تن به زنا بدهد، بیچاره میلرزید، اما چارهای نداشت.
در پایان که از او کامی گرفتم. افکار شیطانی مرا واداشت برای آن که کسی از ماجرا باخبر نشود، او را بکشم اما باز افکار شیطانی مرا رها نکرد و گوشت زن را جدا کرده، همراه گوشت گوسفندان چرخ کردم و فروختم و استخوانها را نیز در فلان منطقه خاک کردم.
این داستان از بدحجابی زن سرچشمه گرفت. شاید هیچگاه آن زن فکر نمیکرد که بدحجابی میتواند پایانی چنین تلخ و پرگناه داشته باشد و به تجاوز، قتل، یتیم شدن فرزندان و سرگردانی همسرش بینجامد و نیز چنین عواقبی برای قابل خود در پی داشته باشد.
با تخلیص، نقل از «فرشتگان زمین». ص 34 ـ تألیف عباس رحیمی، نشر جمال، قم، 1385.به نقل از گنجينه عفاف: مهدى نصيريان دهزيري . منبع:سایت http://www.hijabiran.com/page.php?pid=223&id=92
سایت ریحانه ها در نظر دارد از افراد مستعد واعلام آمادگی کننده جهت نویسندگی سایت و طراحی قالب سایت و... عضو گیری نماید به همین منظور این سایت عضو میپذیرد ..
ضمنا از 20 نفر از نویسندگان سایت در سال تقدیر به عملخواهد آورد..
همچنین این سایت نشریه فرهنگی ریحانه را در دو شماره به تیراژ4000 عدد موفق به چاپ گردیده است.
ضمنا برای عضویت در سایت و همچنین عضویت در نوشت مطالب سایت نام وفامیل خود وتوانائی خود در زمینه خاصی از وبلاگ نویسی و همچنین نظر وایده خود درباره سایت رابه
شماره پیامک 10005625224370 ارسال نمائید تاحساب کاربری ورمز عبور برایتان جهت همکاری با سایت ارسال گردد..
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای [...]
مهرانه مهینترابی، سال ۱۳۳۶ در کرج متولد شد. وی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است که جز او کسی در خانوادهاش فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. ایشان دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران میباشد.
او با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۱ عضوی از خانواده مجموعههای تلویزیونی شد و با نقشآفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.
این روزها در مورد فساد در سینما زیاد بحث میشود، شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟
متاسفانه وقتی از فساد -به خصوص در سینما- صحبت میکنیم، ذهن همه به سمت فساد اخلاقی میرود و این اصلا اتفاق خوبی نیست. فساد در سینما لایههای مختلفی دارد. شاید بزرگترین نوع فساد در سینما همان مافیا باشد که در همه مراحل تولید فیلم و حتی در جشنوارهها دخالت میکند و در چیدمانها اثرگذار است؛ اینکه یک تهیهکننده و یا فیلمساز همیشه در ساخت فیلمش از یک بازیگر خاص استفاده میکند، اینها همه فساد است. بسیاری از زد و بندهایی که ممکن است درعرصههای دیگر هم وجود داشته باشد، به عنوان فساد مطرح است، اما همانطور که گفتم در اذهان عمومی فساد در سینما فساد اخلاقی است که این میتواند دو دلیل داشته باشد؛ یکی این است که در سینما شاید بیشتر از صنفهای دیگر رابطه زن و مرد وجود داشته باشد و این رابطه در بسیاری زمانها خیلی صمیمانه به نظر برسد. دلیل دوم هم این است که همیشه شایعات در این زمینه در مورد هنرمندان وجود داشته و رسانهها به ویژه رسانههای زرد نیز به این موضوعات میپردازند.
عمر من هم پاییزی دارد …
وقتی همــه ی رنگ هایم را از دست می دهم …
حال که به اختیار طبیعت پاییزی در راه است چرا بهار روحم را نابود کنم …
حجاب من دست درازی به روحم را محدود می کند…
و بهاری ابدی برایم بـه ارمغان می آورد …
خدایا حجاب خواهرانم را فاطمی و غیرت برادرانم را علوی قرار بده...
روز سه شنبه 13 فروردین 92 حوالی ساعت سه بعد از ظهر، اخبار ورزشی شبکه خبر با پخش گزارشی نزدیک به پنج دقیقه، به موتور سواری زنان پرداخت.
به گزارش خبرنگار عفت به نقل از رجانیوز در این گزارش، زنان موتور سوار ایرانی با حرکات نمایشی و ... در برابر دوربین، مهارت های! خود در این زمینه را نمایش داده و سپس به گفتگو با خبرنگار شبکه خبر می پرداختند.
نکته جالب توجه نیز آنکه مربی موتورسواران زن، یک مرد بود و با حضور در برابر دوربین از چگونگی تمرین های شاگردان خود سخن گفت!
جای سوال دارد که بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی، نوع نگاه رسانه ملی به الگوسازی از زن مسلمان، تا چه اندازه به بیراهه رفته است و مسئولین هر از چندگاهی با شعارهای کلیشه ای و تکراری در این باره، انتظار دارند فرهنگ دینی و ملی کشور، به حد مطلوب و ایده آل نزدیک شود.
واقعا ارزش اینه ...چرا حضرات معصومین (علیهم السلام) زنان خود را ترغیب به سوارکاری و مسابقات ونمایش های ...(العیاذ بالله ) نمی کردند.
خوب است احتمالا در این دوره مدرنفحشا در جامعه را با آزاد کردن روابط برخی مسئولی وروشنفکران می خواهند بردارند.؟؟!! جل الخالق ..حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) کجایید که به ابتکار وخلاقیت جدیدی برخی مسئولین رسیده اند.
آيا در ازدواج وجود مسافت زياد بين محل سکونت خانواده هاي دختر و پسر امر مهمي است؟
پاسخ :
لازم مي دانيم شما را ابتدا با معيارهاي كلي انتخاب همسر آشنا كنيم : معيارها و ملاك هايي كه در انتخاب همسر بايد در نظر گرفته شود دو نوع است :
الف . آنهايي كه ركن و اساس اند و براي يك زندگي سعادتمندانه حتما لازم اند.
ب . آنهايي كه شرط كمال هستند و براي بهتر و كاملتر شدن زندگي اند و بيشتر به سليقه و موقعيت افراد بستگي دارد.
ملاك هاي دسته اول عبارتند از:
1. تدين و دين دار بودن فرد. زيرا انساني كه دين ندارد هيچ ندارد انسان بي دين در حقيقت مرده ي متحرك است و كسي كه پاي بند به دين (كه اصلي ترين مسأله زندگي است) نباشد هيچ تضميني وجود ندارد كه پاي بند به رعايت حقوق همسر و زندگي مشترك باشد. انسان ديندار هرگز نمي تواند با همسر بي دين كنار بيايد و با هم زندگي سعادتمندانه اي داشته باشند.
در اسلام، مردان و زنان مؤمن به تعامل و روابط هدفمند و مبتنی بر توسعه ارزشهای دینی و فی مابین دعوت شدهاند:
«والمؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعضٍ یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلوة و یؤتون الزکاة و ...»؛
مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند – خلق را به کار نیک وادار و از کار زشت منع میکنند. نماز به پا میدارند و زکات میدهند...
و نیز در سوره نحل آیه 90 چنین آمده است:
«ان الله یامر بالعدل و الاحسان و ایتاء ذی القربی و ینهی عَن الفحشاء و المنکر »؛ «البته خدا (خلق را) فرمان به عدل و احسان میدهد و به بذل و عطا به خویشاوندان امر میکند و از افعال زشت و منکر و ظلم نهی میکند.
و در خصوص روابط دختران و پسران و زنان و مردان در جامعه و احترام متقابل(نور/ آیه30) این چنین تصریح شده است:
«قل للمومنین یغضوا مِن ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک اَزکی لهم اِنّ الله خبیرٌ بما یصنعون»
(و ای رسول ما) مؤمنین را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند، و فروج و اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) شما اصلح است البته خدا به هر چه می کنید کامل آگاه است. و نیز در مورد لزوم احترام مردان به زنان و پرهیز از تحقیر و تبعیض علیه آنان به جهت مقام و منزلت ویژه بانوان در رویکرد معصومین(علیهمالسلام) به همین مقدار اکتفا میشود که رسول گرامی اسلام (در عصر رنسانس که زنان و دختران، موجودات درجه دوم تلقی میشدند) کرامت و لئامت مرد را به نحوه سلوک و تعامل او با زن موکول نموده است. یعنی اگر مردان با دختران و زنان، برخوردی انسانی و اسلامی داشته باشند، محترم و کریم، وگرنه حقیر و لئیم خواهند بود.
مسألهی مادری، مسألهی همسری، مسألهی خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسی و حیاتی است. در همهی طرحهایی که ما داریم، بایستی “خانواده ” مبنا باشد. یعنی شما اگر بزرگترین متخصص پزشکی یا هر رشتهی دیگری بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این برای شما یک نقص است. کدبانوی خانه شما باید باشید؛ اصلاً محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصی بکنیم، باید به ملکهی زنبور عسل تشبیه کنیم.
کانون خانواده، جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند؛ بچهها محبت و نوازش ببینند؛ شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خامتری نسبت به زن است و در میدان خاصی، شکنندهتر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است – حتّی نه نوازش مادر – باید نوازش ببیند. برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را میکند که مادر برای یک بچهی کوچک آن کار را میکند؛ و زنان دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند. اگر این احساسات و این عواطفِ محتاج وجود یک محور اصلی در خانه – که آن، خانم و کدبانوی خانه است – نباشد، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد بود.
به نظر ما، بحث هایی که در باب «پوشش زن» می شود، بحث های خوبی است که انجام می گیرد، منتهی باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به «پوشش زن» از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر آز آن شد، خراب خواهد شد.
مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که «حجاب» داشته باشیم،اما «چادر» نباشد این فکر غلطی است نه اینکه من بخواهم بگویم: «چادر»، نوع منحصر است، نه، من می گویم: «چادر» بهترین نوع «حجاب» است؛ یک نشانة ملی ماست. هیچ اشکالی هم ندارد،هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد.
اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می تواند «چادر» باشد وهمان طور که عرض کردم «چادر» بهترین نوع «حجاب» است. البته می توان «محجّبه» بود و «چادر» هم نداشت؛ منتهی همینجا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد. بعضی ها از «چادر» فرار می کنند، به خاطر این که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛منتهی از «چادر» که فرارمی کنند، به آن «حجاب واقعی» بدون چادر هم رونمی آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد! شما خیال کرده اید؛ که اگر ما «چادر» را کنار گذاشتیم،فرضاً آن «مقنعة» کذایی و آن لباس های« وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ» و همان هایی را که درقرآن هست، درست کردیم،دست از سر ما بر می دارند؟ نه،آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها می خواهند؛همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛مثل زمان شاه که عمل می شد. بیانات رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی،اجتماعی زنان
میتواند روسری نصفه نیمه اش را هی بردارد و دوباره بزارد میتواند گاهی بادبزنش کند میتواند مانتوی سفید کوتاه نازک چسبان بپوشد تا گرمش نشود میتواند شلواری بپوشد که دمپایش تا صندلش 20 سانتیمتر فاصله داشته باشد میتواند جوراب هم نپوشد لاک هم لابدخنک کننده است بستنی هم لیس بزند روی نیمکت پارک بوی ادکلنش هم میتواند تا 10 متر پشت سرش تعقیبتش کند فرض کن ما بلد نیستیم مثل آنها باشیم فرض کن ما عادت کرده اند به این پارچه ی سیاه در این گرما فرض کن گرممان نمیشود فرض کن او روشنفکر و ماها اُمّل آخر او چه میداند چادر ترنم عطر یاس در فضای غبار آلود دنیاست آخر او چه میداند حجاب خنکا و زیبایی به وجود هر دختر مینشاند او میتواند خوش باشد به عرق نکردن در دنیا
خنکای بهشت گوارایتان دختران باحجابی که به عفت زهرا زیبنده اید................
هواداران نهادهای غیردولتی در استانبول عصر روز شنبه با برگزاری تظاهرات در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور و دستگیری علمای اسلامی را محکوم کردند.
مدتی است که بعد از کم کاری مسئولین فرهنگی کشور در پیگیری ارائه الگوی اسلامی ایرانی برای عروسک های مورد استفاده کودکان موجی از نماد های غربی نظیر باربی و دیگر نماد های صهیونیستی تحت غالب عروسک بازی کودکان وارد بازار شده است که با توجه به برخی از جذابیت های بصری آنها برای کودکان خانواده ها غافل از جنبه های ضد اخلاقی آن این میهمان های نا خوانده را به خانه های خود راه می دهند .
این اخبار در شرایطی منتشر می شود که بنا به عقیده متخصصین امور روانشناختی انس کودکان و دنیای نوجوانی آنها با اسباب بازی هایشان بسیار عمیق بوده و امکان سوق دادن این کودکان را به تمایلات جنسی زود رس فراهم می سازد .
استفاده از ترکیب اندام زنانه برای این عروسک ها و استفاده از مدل های آرایشی متفاوت در ساخت آنها این هم دم های کوچک و بزرگ خردسالان و کودکان را تبدیل به نوعی مانکن و آینه تمام نمای یک دختر زیبا کرده است که به عقیده روانشناسان بی شک انس گرفتن کودکان با این گونه اجسام منجر به تعلق زیاد به آنها و همزاد پنداری با این مدل ها می شود.
تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم.
یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس.
دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود.
خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت:
(توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟)
همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم.
دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت:
(چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...)
دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت..
عشق شما زنان مسلمان شیعه محجبه به حضرت زهرا سلام الله علیها و ایمانت واقعا حیرت آوره ..احسنت به جهاد شما...
در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی مطرح شد؛
تقدیر رهبر انقلاب از زنان ورزشکاری که با حجاب و وقار در میدانهای جهانی ورزشی حاضر میشوند/ مغرور نشدن، مردمی و جوانمرد ماندن از جمله ویژگیهای لازم برای یک ورزشکار است (۱۳۹۱/۱۲/۲۱ – ۱۱:۳۸)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲، قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور را سفیران هویت، تَشَخُص، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند و تأکید کردند: ورزشکاران قهرمان همانند قله ای هستند که زمینه ساز حرکت آحاد مردم بویژه استعدادهای جوان، به سمت قله ها می باشند.
یزید بن معاویه که یکی از شاخههای شجره ننگین بنی امیّه است و در قرآن اصل این شجره ـ به اتّفاق مفسّرین شیعه و سنی ـ به عنوان «شجره ملعونه» یاد شده و دورنمای آفت بار بر اسلام را پیامبر اکرم (ص) در خواب دیدند و از دیدنش آشفته و ناراحت بیدار شدند.
آن حضرت در خواب دیدند: بوزینهها ومیمونهایی در محراب ومنبرشان بازی میکنند، وبر روی هم میجهند و شهوت رانی میکنند، لذا ناراحت و غمگین بیدار شدند، آنگاه آیه نازل شد که:
یعنی: «(ای رسول ما!) هنگامی که به تو گفتیم: پروردگارت بر همه مردم احاطه دارد و قرار ندادیم آنچه در خواب به تو نشان دادیم جز آزمایشی برای مردم و شجره ملعونه را و ما آنها را از عواقب آن میترسانیم ولی زیاد نمیکند آنها را جز طغیانِ بزرگی».
. «نقشه کشف حجاب» که از روز عاشورا پس از شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران فداکارش و تاراجِ اموال و اثاثیه آن حضرت و اهل بیتش شروع شد و چادر و مقنعه از سر زنها ربودند، ولی با عکس العملها و سخنرانیهای کوبنده اسیران اهل بیت مانند: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و ام کلثوم (س) و سکینه (س) و فاطمه (س) روبرو و خنثی گردید.
همیشه دست های کوچکم به چادر مشکی ات دخیل می بستند!
وقتی چادرت را رها می کردم میان آن همه خانم چادری چه قدر سخت بود پیدا کردنت!
حالا که اگر گم ات کنم نمی ترسم
دیگر گم نمی شوم
چون میان این همه خانم مانتویی پیدا کردنت چه قدر آسان است!
نمى دانيد چقدر لذت بخش است وقتى وارد مغازهاى مى شوم و مى پرسم: آقا! اينا قيمتش چنده؟ و فروشنده جوابم را نمى دهد؛ دوباره مى پرسم: آقا! اينا چنده؟ فروشنده كه محو موهاى مش كرده زن ديگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمى بيند. باز هم سؤالم بى جواب مى ماند و من، خوشحال، از مغازه بيرون مى آيم.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى مردهايى كه به خيابان مى آيند تا لذت ببرند، ذرهاى به تو محل نمى گذارند.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى شاد و سرخوش، در خيابان قدم مى زنيد؛ در حالى كه دغدغه اين را نداريد كه شايد گوشهاى از زيبايى هاتان، پاك شده باشد و مجبور نيستيد خود را با دلهره، به نزديكترين محل امن برسانيد تا هر چه زودتر، زيبايى خود را كنترل كنيد؛ زيبايى از دست رفته تان را به صورت تان باز گردانيد و خود را جبران كنيد.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى در خيابان و دانشگاه و... راه مى رويد و صد قافله دل كثيف، همراه شما نيست.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى جولانگاه نظرهاى ناپاك و افكار پليد مردان شهرتان نيستيد.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى كرم قلاب ماهى گيرى شيطان براى به دام انداختن مردان شهر نيستيد.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى مى بينى كه مى توانى اطاعت خدايت را بكنى؛ نه هوايت را.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد وقتى در خيابان راه مى رويد؛ در حالى كه يك عروسك متحرك نيستيد؛ يك انسان رهگذريد.
نمى دانيد؛ واقعاً نمى دانيد چه لذتى دارد اين حجاب!
اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!
خانم محترم!
اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!
دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است. دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر ۲۰۰۹ در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاههای فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانهها امتناع کرده بود.
اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختیها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است.
وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهیاش با خوانندههای آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن میگوید و میگوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج میبردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند.
دیامس ۳۲ ساله که دارای کودکی ۴ ساله به نام مریم است، میافزاید: راهحل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر ۲۰۰۸ به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم.
وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنشها به اسلام آوردنش میگوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیبتر از تغییر دینم بود.
خداوند در دو آیه قرآن درباره یاری و رزق، به ویژه برای مسئله ازدواج وعده داده است:
فَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدوُنَ نِکاحا حَتّی یغنیهم الله من فضله.
آنها که ازدواج را نمی یابند، (و نه این که خود نمی خواهند) عفت پیش گیرند تا خدا آنان را از فضل خود بی نیاز کند. (نور: 33)
بنا بر نظر مفسران، مراد از تحقق نیافتن نکاح در آیه آمده، نداشتن تمکن و توان مالی برای تهیه جهیزیه و نفقه است که خداوند به زیبایی، مؤمنان را وعده فرموده است از فقر نترسند که خدا ایشان را بی نیاز می کند و وسعت و رزق می دهد و سپس وعده خود را با جمله «والله واسع علیم» تأکید می کند.
در آیه دیگر می فرماید: «وانکحوا الایمی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنیهم اللّه من فضله و الله واسع علیم. (نور: 32)
در تفسیر این آیه نوشته اند: در این آیات، به یکی دیگر از مهم ترین راه های مبارزه با فحشا که ازدواجِ ساده و آسان، و بی ریا و بی تکلف است، اشاره شده ... و از آنجا که یک عذر تقریبا عمومی و بهانه همگانی برای فرار از ازدواج و تشکیل خانواده؛ مسئله فقر و نداشتن امکانات مالی است، قرآن به پاسخ آن می پردازد و می فرماید: از فقر و تنگ دستی آنها نگران نباشید و در ازدواجشان بکوشید؛ چرا که اگر فقیر و تنگ دست باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی نیاز می سازد. و خداوند بر چنین کاری قادر است، چرا که واسع و علیم است.
امام صادق علیه السلام می فرماید:
من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن باللّه عزوجلّ یقول: ان یکونوا فقراء یغنیهم الله من فضله.
هر کس از ترس فقر ازدواج را ترک کند، پس به خدا گمان بد برده است؛ چون خداوند می فرماید: اگر فقیر باشند، خداوند از فضل خویش آنان را بی نیاز می کند.
ما كشف حجاب مي كنيم اون طرفي ها حجاب رو كشف مي كنند وجداناخودت قضاوت كن ...
بازداشت بانوی مسلمان فرانسوی به جرم داشتن حجاب ! + تصویر
تصاویر زیر خانم “کنزا دریدر”، زن محجبه فرانسوی را نشان میدهد که پس از گفتوگو با رسانههای خبری و اعتراض نسبت به اجرایی شدن قانون تبعیضآمیز منع استفاده از روبند، توسط مامورین فرانسوی به شکلی توهینآمیز دستگیر شد.
تصاویر بازداشت توهینآمیز یک زن محجبه فرانسوی توسط نیروهای امنیتی این کشور که از امروز قانون بحثبرانگیز ممنوعیت استفاده از روبند به عنوان یکی از مظاهر حجاب اسلامی را اجرایی کرد، اعتراض بسیاری از حامیان حقوق بشر را در پی داشت.
دولت فرانسه نه تنها با منع استفاده از روبند نقطهای بار دیگر ادعای دفاع از حقوق بشری خود را زیرسوال برد، بلکه رفتار مامورین امنیتی فرانسوی با یک زن محجبه معترض نیز بر جرایم حقوق بشری این رژیم اروپایی اضافه کرده است.
جالبه بدونید یکی از بازیگرای سینما که می شناسیدش هم در سفر به حج از ایرانی ها کسی اونجا ازش سوال میکنه چرا حجاب رو رعایت نمی کنید میگه :من به چیزی عمل می کنم که در قرآن امده باشد نه حجاب که در قرآن نیامده ..
معلوم می شود این الگوی برخی جوانان دختر ما خوشبختانه حداقل شناخت وارتباطی با قرآن ندارد بر خلاف ارتباط هایی که با بازیگران و... دارد ..
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.